کد خبر : 75945

کارمزد جایگاه های CNG تغییر می کند؟

کارمزد جایگاه های CNG تغییر می کند؟

مدیر طرح CNG با بیان اینکه دولت اجازه ورشکست شدن این صنعت را نمی‌دهد، گفت: در روزهای آینده پیشنهاد کارمزدهای سال ۱۴۰۱ در کارگروه مربوطه بررسی می‌شود تا این دغدغه جایگاه‌داران رفع شود.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، در روزهای گذشته بخش خصوصی صنعت سی.ان.جی از اجرا نشدن طرح‌های حمایتی از این صنعت و عدم به روز رسانی کارمزدها گلایه مند شده بودند. اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی CNG در یک نشست خبری مجموع بدهی های دولت به این بخش را 2.6 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفته بود: صنعت CNG در حال ورشکستگی است و اگر اقدامی صورت نگیرد تا 6 ماه آینده اغلب جایگاه‌ها تعطیل خواهند شد.

در همین راستا محمد حسین باقری، مدیر طرح CNG شرکت پخش فراورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته حدود 23.2 میلیون متر مکعب در روز میانگین مصرف CNG بوده است. در مورد خودروهای تبدیل شده آمار رسمی، یعنی آمار خودروهایی که توسط تولیدکنندگان خودرو و تبدیل های وزارت نفت انجام شده، تقریبا 4 میلیون و 200 هزار است. آمار دقیقی از تبدیل های غیر رسمی وجود ندارد ولی برآورد دویست الی سیصد هزار خودرو است. بنابراین در مجموع حدود 4.5 میلیون خودروی دوگانه سوز در کشور موجود است.

باقری ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ما موظفیم کار تبدیل 1 میلیون و 206 هزار خودرو را انجام دهیم. البته این مصوبه بیشتر شامل خودروهای عمومی شامل تاکسی ها، وانت بارها، مسافربرهای شخصی(آژانس های ساماندهی شده) می‌شود که پس از ثبت نام لیستشان توسط وزارت کشور بارگذاری می‌شود و ما موظف به تبدیل آن هستیم.

اصلاح کارمزد جایگاه داران در روزهای آینده

وی در رابطه با کارمزدهای جایگاه‌های CNG گفت: ما در این جایگاه ها 4 رده کارمزد داریم که پیش بینی میکنیم امسال اینها به 3 یا 2 رده کاهش دهیم. این کارمزدها هم بر اساس تجهیزاتی است که در اختیارشان قرار گرفته است.

باقری ادامه داد: بر اساس مصوبه هیأت دولت کارمزد جایگاه‌ها هر ساله در کارگروهی متشکل از سازمان برنامه بودجه، وزارت صمت(سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان)، وزارت نفت( شرکت پخش) بررسی و تصویب می‌شود. خوراک این کارگروه هم از طرف انجمن های صنفی جایگاه داران بر اساس افزایش هزینه های ثبات و متغیرش پیشنهاد می‌شود. امسال این فرایند در حال انجام است، انجمن پیشنهاداتشان را به ما فرستادند، ما و سازمان حمایت در حال بررسی هستیم و نهایتا مصوبه این کارگروه در روزهای آینده به هیأت وزیران ارسال خواهد شد.

مدیر طرح CNG تصریح کرد: واقعیت این است تمام هزینه ها در آنچه که از طرف انجمن صنفی به کارگروه پیشنهاد می‌شود وجود دارد. کارمزد ضوابط فنی که گفته می‌شود، از جمله هزینه های تعمیرات، نگهداشت، بررسی های ادواری در دل پیشنهادات انجمن نهفته شده و خارج از آن نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها