کد خبر : 75663

ایران خودرو صاحب خودرو پرچمدار جدید می شود؟

ایران خودرو صاحب خودرو پرچمدار جدید می شود؟

اگر چه ایران خودرو سال گذشته خودرو تارا را به عنوان محصول جدید خود به بازار فرستاد اما خودرو تارا شرایط تبدیل شدن به یک خودرو پرچمدار را در سبد محصولات ایران خودرو نداشت.

به گزارش خودروتک، خودرو K125 اولین کراس اوور بومی ایران خودرو به حساب می آید. خودرو K125 قرار بود در سال گذشته رونمایی شود اما تاکنون معرفی آن انجام نشده است. خودرو K125 در ادامه پروژه K132 است که با نام تجاری تارا به بازار آمد. علاوه بر خودرو K125 که کراس اوور است قرار است یک خودرو هاچبک نیز براساس این پلتفرم به تولید برسد. برخی منابع نام تجاری خودرو خودرو K125 را خودرو رایمون گمانه زنی کرده اند.

خودرو K125 پرچمدار ایران خودرو می شود؟

خودرو تارا نه در بحث قیمت و نه در بحث مشخصات فنی نتوانست بر خودرو دنا پلاس توربو اتومات غلبه کرده و به خودرو پرچمدار ایران خودرو تبدیل شود. با این حال بردار دیگر خودرو تارا یعنی خودرو کراس اوور K125 شاید بتواند عنوان پرچمدار محصولات ایران خودرو را به خود اختصاص دهد.

مشخصات فنی قوی تر در کنار طراحی کراس اوور که به طور معمول برای مصرف کنندگان جذاب تر از خودروهای سدان است می تواند شانس زیادی برای خودرو کراس اوور K125 برای تبدیل شدن به یک خودرو پرچمدار ایجاد کند.

خودرو K125 با نام خودرو رایمون می آید؟

اینکه ایران خودرو در نهایت خودرو K125 را با چه نام تجاری روانه بازار می کند هنوز مشخص نیست، اما این روزها نام خودرو رایمون برای اولین کراس اوور ایران خودرو شنیده می شود. آنچه موجب شده تا نام خودرو رایمون برای خودرو K125 بر سر زبان ها بیافتد این است که در بازدیدی که اخیرا برای خبرنگاران از مرکز تحقیقات ایران خودرو ترتیب داده شد، نام رایمون در پشت عکس خودرو K125 دیده شد. نام رایمون یک نام ایرانی با ریشه گیلکی است که در لغتنامه به معنی «پسر باهوش» آمده است. با این حال از سوی دیگر ممکن است ایران خودرو از نظر آوایی راه محصولات قبلی خود همچون رانا، دنا و تارا را ادامه داده و نامی بر همین اوزان برای خودرو K125 در نظر بگیرد.

خودرو K125 خودرو رایمون

طرح منتسب به خودرو کراس اوور K125

مشخصات فنی خودرو K125

در حالی که در ابتدا تصور بر این بود که اولین کراس اوور ایران خودرو یک ویرایش از خودرو رنو کویید باشد، حالا این پژو 2008 است که ایرانیزه شده و در واقع خودرو K125 را می تواند نسخه ایرانی پژو 2008 به حساب آورد. همانگونه که خودرو تارا نسخه ایرانی پژو 301 شد. موتور در نظر گرفته شده برای خودرو K125 یا شاید خودرو رایمون یک موتور 1700 سی سی است. موتور TC7 که نسخه ارتقا یافته موتور EF7 به حساب می آید. این موتور 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد که البته این توان و گشتاور با استفاده از توربوشارژر به دست می آید. گیربکس این خودرو نیز 6 دنده اتوماتیک است و از گیربکس CVT در آن خبری نیست. گیربکس این خودرو چیز جدیدی نیست و در دنا پلاس توربو اتومات نیز استفاده شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها