کد خبر : 75573

خط و نشان سفت و سخت سازمان استاندارد برای خودروسازان

خط و نشان سفت و سخت سازمان استاندارد برای خودروسازان

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اولتیماتوم به شرکت‌های خودروساز، گفت: چرخه معیوب در فرایند تولید خودرو باید اصلاح شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، «مهدی اسلام‌ پناه» در گفت‌وگویی با محکوم کردن بانیان وضع موجود در صنعت خودروی کشور به ویژه در هشت سال اخیر افزود:  صنعت خودروسازی در کشور نیازمند کالبدشکافی عمیق است.

وی با بیان اینکه دولت باید پای خود را از بنگاه داری بیرون بکشد، اظهار داشت: نظر دولت سیزدهم این است که دولت از بنگاه‌داری در حوزه خودرو خارج شود و در بحث نظارت، ورود جدی‌تری داشته باشد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، خواستار حمایت خبرنگاران انقلابی برای مطالبه مردمی شد و گفت:  می‌دانیم که صبر مردم تمام شده و به همین دلیل در بحث کیفیت خودرو، کوتاه نخواهیم آمد تا اعتماد از دست رفته را برگردانیم.

اسلام پناه با اشاره به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو، که از دی ماه سال قبل کلید خورد، افزود: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند، از طرفی رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود.

وی اضافه‌کرد: در همین رویکرد، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند. 

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تعهد اخذ شده از خودروسازان، گفت: به موجب آن از خودروسازان تعهد گرفته‌ایم اگر از بابت عدم کیفیت لازم، سرنشینان آسیبی ببینند، مدیران عالی رتبه خودروسازی ملزم هستند حقوق حادثه‌دیدگان را ادا کنند.

وی در پاسخ به اینکه در صورت عدم رعایت استانداردها، مجوز استاندارد به خودروها داده نمی‌شود، گفت:  «بله قطعا همینطور است، مجوز نخواهیم داد.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها