کد خبر : 75436

چقدر روی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا حساب باز کنیم؟

چقدر روی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا حساب باز کنیم؟

کمتر از یک ماه قبل موضوع واگذاری سهام شرکت‌های سایپا و ایران خودرو از سوی وزیر صمت مطرح شد و اندکی پس از آن رئیس سازمان خصوصی سازی سه شرط را برای تحقق این موضوع ضروری دانست. سه شرطی که وزارت صمت هنوز به آن پاسخی نداده و این شرایط، واگذاری را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، اواسط فروردین ماه، وزیر صمت، سید رضا فاطمی امین  در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با اشاره به غیربومی بودن هیات مدیره شرکت‌های دولتی در کشور اظهار کرد: بومی‌گزینی از اصول دولت است و واگذاری ایران خودرو و بدنبال آن سایپا به بخش خصوصی هستیم تا مشکل بطور اساسی حل شود.

پس از آن رئیس سازمان خصوصی سازی در واکنش به صحبت های وزیر آزادسازی سهام دولتی در وثیقه بانکها، اختصاص سهام درونی خودروسازها (تودلی) به بازپرداخت تسهیلات، اصلاحات و شفافیت مالی این شرکت‌ها و تجمیع سهام صندوق بازنشستگی کشوری، سهام درونی خودروسازها و سهام دولتی ایران خودرو و سایپا برای عرضه را، سه شرط واگذاری خودروسازان اعلام کرد.

وزارت صمت هنوز چیزی اعلام نکرده است!

در این راستا، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه تا زمانی که سهام در وثیقه سایپا و ایران خودرو آزاد نشود، امکان واگذاری سهام آن ها وجود ندارد، به ایسنا گفت: از سوی دیگر شرکت ها سهام تودلی دارند و نهادهایی مانند صندوق بازنشستگی هم سهام دارند که میتواند یکپارچه شود اما باید این عزم وجود داشته باشد و خود شرکت ها و وزارت صمت هم همراهی کنند.

وی به این سوال که  وزارت صمت به سه شرط مذکور چه واکنشی نشان داد، پاسخ داد:  وزارت صمت واکنشی نداشت. البته اقای فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه هایی اعلام کرده است که پیگری سهام تودلی پیگیر هستند اما درمورد پیشنهادهای دیگر سازمان هیچ واکنشی نشان نداده اند.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان تاکید کرد: اینکه سهام سایپا و ایران خودرو چه زمانی واگذا رشود، بستگی به اعلام وزارت صمت دارد که هنوز به ما چیزی اعلام نکرده اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها