کد خبر : 75147

با خودروهای مدل 1401 بازار آشنا شوید + قیمت

با خودروهای مدل 1401 بازار آشنا شوید + قیمت

خودروهای جدید سال ۱۴۰۱ احتمالاً شامل مدل‌های بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد بود. در اینجا به معرفی چند ماشین جدید که ورود آنها طی سال جاری قطعی شده است، خواهیم پرداخت.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین - روزبه راد ؛ سال ۱۴۰۱ تنوع بیشتری در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.

چراکه تاکنون ورود حداقل ۶ یا ۷ مدل جدید مسجل شده و احتمالاً طی ماه‌های آینده به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

در ادامه چند مدل از این خودروها را معرفی کرده و مشخصات هرکدام را به آگاهی شما خواهیم رساند.

 

1

فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ نسخه فیس لیفت و ارتقا یافته فیدلیتی پرایم به‌حساب می‌آید که ظاهرا شرکت بهمن موتور قصد دارد آن را در سال ۱۴۰۱ به سفره خودرویی ما ایرانی‌ها اضافه کند. این محصول در کشور چین با نام جتور 70X پلاس شناخته می‌شود و محصول سال ۲۰۲۱ است.

 

2

 
 

پرستیژ از طراحی چهره کاملاً جدید سود می‌برد و کابین آن نیز به‌طورکلی متحول و البته مجلل‌تر از قبل شده است. این خودرو به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر مجهز شده و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلوی این شاسی بلند شهری را برعهده خواهد داشت.

 ناگفته نماند که قوای فنی فیدلیتی پرستیژ کاملا مشابه محصول جدید مدیران خودرو یعنی چری تیگو ۸ پرو است که می‌تواند نقطه قوتی برای این محصول بهمن موتور به‌حساب آید؛ چرا که لااقل خیال مشتریان تا حدی از بابت وفور قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این خودرو راحت‌تر خواهد شد.

قیمت فیدلیتی پرستیژ

قیمت فیدلیتی پرستیژ برای بازار ایران احتمالا بیش از یک میلیارد و 50 میلیون تومان از سوی گروه بهمن در نظر گرفته خواهد شد.

دیگنیتی پرستیژ

دیگر محصول بهمن موتور که ورود آن به بازار در سال ۱۴۰۱ تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، دیگنیتی پرستیژ نام دارد. دیگنیتی پرستیژ از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه فعلی این خودرو یعنی مدل پرایم ندارد اما بخش فنی آن به­طور کامل متحول شده و حالا یک موتور بسیار پرقدرت ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۳۰ اسب بخار به‌اضافه گیربکس شش سرعته اتوماتیک وظیفه تامین نیروی محرکه این کراس اوور کوپه را بر عهده دارد.

3

دیگنیتی جدید با چنین قدرتی می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۸.۷ ثانیه را ارائه دهد و احتمالا تا ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد؛ بنابراین یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین کراس اوورهای بازار کشور قرار است در سال ۱۴۰۱ به میدان راه پیدا کند. هنوز قیمت این خودرو توسط بهمن موتور مشخص نشده اما احتمالا بهای رسمی آن کمتر از یک میلیارد و 100 میلیون تومان نخواهد بود.

تیگو ۷ پرو

شرکت مدیران خودرو قرار است در سال ۱۴۰۱ خودروی چری تیگو هفت پرو را با برند فونیکس به بازار عرضه کند. این خودرو از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به برادر بزرگ‌تر خود یعنی تیگو ۸ را دارد اما قوای فنی و سطح امکانات آن پایین‌تر از برادرش خواهد بود. در واقع همان موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در این خودرو مشغول به خدمت خواهد بود. گیربکس سی وی تی نه سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت به‌سوی چرخ‌ها را برعهده خواهد گرفت.

4

هنوز قیمت و زمان رسمی ورود تیگو ۷ پرو به بازار مشخص نشده اما احتمالاً طی چند ماه آینده این محصول با بهایی نزدیک بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. ناگفته نماند که چری تیگو ۸ پرو نیز امسال برای نخستین‌بار به مشتریان ایرانی تحویل داده خواهد شد.

فونیکس آریزو ۶ پرو

از دیگر محصولات برند فونیکس برای سال ۱۴۰۱ می‌توان به سدان جدید آریزو ۶ پرو اشاره کرد این خودرو نسخه فیس لیفت آریزو ۶ فعلی به‌حساب می‌آید که بخش‌هایی نظیر جلو پنجره، سپر جلو و نمای عقب آن دستخوش تحولاتی شده که جلوه‌های نسبتاً زیباتر از قبل را به نمایش می‌گذارد.

5

درون کابین هم شاهد تحولات جزئی هستیم که موجب ارتقای سطح تجلل فضای داخلی این سدان نیمه لوکس چینی خواهد شد. چری آریزو ۶ پرو با موتور ۱.۵ لیتری و گیربکس سی وی تی نه سرعته مشابه مدل قبلی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. همچنین احتمالا قیمت این سدان چینی در بازار ایران بیش از یک میلیارد تومان خواهد بود. البته این مسئله می‌تواند یک نکته منفی در رقابت این خودرو با محصولات کراس اوور جدید به شمار آید.

فونیکس اومودا 5

یکی دیگر از محصولات برند فونیکس که ظاهرا در سال ۱۴۰۱ به بازار کشور خواهد آمد، کراس اوور جدید چری اومودا ۵ است که از لحاظ طراحی ظاهری شمایلی بسیار اسپرت و مدرن ارائه می‌دهد. این خودرو در بخش فنی مشابه تیگو ۸ پرو بوده و به موتور ۱.۶ لیتری به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس مجهز خواهد بود.

6

این محصول یکی از جدیدترین تولیدات چری به‌حساب می‌آید و باید ورود آن به بازار کشور طی سال جاری را به فال نیک گرفت. قیمت اومودا ۵ هنوز مشخص نشده اما احتمالاً با فرض ثبات شرایط کنونی می‌توان قیمتی نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفت.

رسپکت بهمن موتور

رسپکت بهمن موتور یک خودروی سدان بر پایه پلتفرم چری آریزو ۷ است که طراحی ظاهری به‌ویژه بخش چهره آن می‌تواند جذابیت خاصی برای مشتریان ایرانی داشته باشد. نمای کابین آن نیز بسیار زیبا و مهیج طراحی شده که این بخش نیز احتمالاً جزو نقاط قوت این خودرو در کشور ما خواهد بود.

7

پیشرانه این خودرو با محصولات مدیران خودرو مشترک است؛ یعنی همان موتور ۱.۵ لیتری موجود در آریزو ۶ و چری آریزو ۵ در اینجا نیز به کار گرفته خواهد شد. گیربکس سی وی تی نه سرعته نیز به بدنه این موتور متصل شده تا وظیفه انتقال قدرت به سمت تایرهای جلو را انجام دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ رسپکت حدود 5/10 ثانیه برآورد می‌شود و به احتمال قوی این خودرو با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان به بازار کشور راه پیدا خواهد کرد.

جک جی ۷

بازهم یک سدان جدید مهمان بازار ایران در سال ۱۴۰۱ خواهد بود، زیرا جک جی ۷ قرار است به فهرست محصولات کرمان موتور اضافه شود. این خودرو به‌عنوان یک سدان نسبتا مجلل طراحی ظاهری متفاوتی را ارائه می‌دهد و قابلیت مناسبی برای محبوب شدن در ایران دارد. این سدان خانوادگی از یک موتور 1.5 لیتری به قدرت 150 اسب بخار و گیربکس CVT اتوماتیک بهره می‌برد. هنوز قیمت و زمان عرضه دقیق جک جی ۷ به بازار ایران مشخص نشده اما احتمالا بهایی حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

8

محصولات جدید ایران خودرو و سایپا برای سال ۱۴۰۱

خبرهای رسیده به دست ما حکایت از این دارد که امسال باید منتظر کراس اوور جدید شرکت ایران خودرو بر مبنای پلتفرم و بدنه پژو ۲۰۰۸ باشیم. هنوز اطلاعات فنی دقیق از این محصول منتشر نشده اما به‌احتمال قوی قوای فنی آن با تارا اتوماتیک یکسان خواهد بود؛ بنابراین موتور TU5p و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ارکان اصلی بخش فنی کراس اوور جدید ایران خودرو خواهد بود. همچنین سایپا آریا که نسخه هاچبک کراس اوور شاهین به‌حساب می‌آید نیز احتمالاً امسال به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

 به‌علاوه برخی محصولات جدید نظیر اطلس و سهند سایپا هم که بر پایه پلتفرم X200 یعنی همان پلتفرم تیبا طراحی شده‌اند، احتمالا طی سال جاری به فهرست تولیدات سایپا اضافه خواهد شد.

علاوه بر مدل‌های ذکر شده در بالا سخن‌هایی مبنی بر مذاکرات خودروسازان خصوصی کشور با شرکت‌های چینی به گوش می‌رسد که بر اساس آنها احتمالا محصولاتی همچون دانگ فنگ ۵۰۰، بایک روژیانگ X5، ویچای یو۷۰، دانگ فنگ ix7، سوئست DX7، هایما ۸ اس، هایما X7، بایک ایکس35، دورسن G70S و... نیز طی سال جاری با نام و نشان داخلی به فهرست خودروهای مونتاژی کشور اضافه خواهند شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها