کد خبر : 74714

عرضه خودرو سایپا شاهین در بورس کالا نهایی شد

عرضه خودرو سایپا شاهین در بورس کالا نهایی شد

دست کم دو سالی می شود که موضوع عرضه خودرو صفر کیلومتر از سوی بورس کالا هر از گاهی مطرح شده و در راس اخبار خودرویی کشور قرار می گیرد. روشی که پس از مقاومت در برابر آزادسازی قیمت خودرو و ایجاد شکاف قیمتی بالا در بازار و کارخانه و به تبع آن هجوم مردم برای ثبت نام خودرو ایجاد شد. حالا در اولین گام خودرو از دور جدید آزمون عرضه خودرو در بورس کالا ، خودرو سایپا شاهین برای عرضه در بورس کالا پذیرفته شده است.

به گزارش خودروتک، البته این اولین گام برای فروش خودرو از طریق بورس نیست. چند سال پیش نیز تلاشی برای فروش خودرو سراتو آپشنال از کانال بورس کالا انجام شد که به نتیجه ملموسی نرسید.

انتخاب خودرو شاهین به عنوان اولین خودرو برای عرضه در بورس کالا شاید به قیمت آن باز گردد. در میان خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور تنها خودرویی که قیمت آن در بازار و کارخانه تقریبا برابر است ، همین شاهین سایپا است. به این ترتیب خودرو سایپا شاهین به دلیل نداشتن حاشیه سود در بازار، گزینه وسوسه انگیزی برای سفته بازان به حساب نمی آید.

در این رابطه احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالا جزئیات پذیرش خودروی شاهین در این بازار را تشریح کرد.

رحیمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خودروی شاهین در بورس کالا پذیرش شده است، اظهار کرد: با توجه به مستنداتی که ارائه شده و انجام همه مراحل قانونی، طبق مصوبات شورای عالی بورس، پذیرش انجام و مقرر شده است که 80 درصد از تولید سالانه این خودرو از طریق بورس عرضه شود.

وی ادامه داد: عرضه کالا به صورت فیزیکی است و اینکه چطور عرضه می شود، میزان پرداخت اولیه چقدر است، چه کسانی می‌توانند ثبت نام کنند و ... با اطلاعیه ای که از سوی بورس کالا منتشر می شود، مشخص خواهد شد. تاریخ دقیق عرضه مشخص نیست اما بعد از تعطیلات نوروز در اولین فرصت انجام می‌شود.

مدیر عملیات عرضه بورس کالا به این سوال که آیا خودروهای دیگری در بورس کالا پذیرش خواهند شد یا خیر، پاسخ داد: شاهین به صورت نمونه پذیرش شده است. زمانی که عرضه صورت گیرد و معاملات انجام شود، مزایا و معایب آن  بررسی می‌شود و اگر این روند قابلیت ادامه دادن داشته باشد، برای پذیرش سایر خودروها در بورس اقدام می شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها