کد خبر : 74697

موج عرضه خودرو تارا در راه بازار و احتمال کاهش محسوس قیمت تارا

موج عرضه خودرو تارا در راه بازار و احتمال کاهش محسوس قیمت تارا

ایران خودرو قصد دارد تعداد زیادی خودرو تارا را ظرف یک ماه آینده روانه بازار کند.

به گزارش خودروتک، براساس جدیدترین سخنان مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو، این شرکت تا 15 اردیبهشت ماه 25 هزار دستگاه خودرو تارا و سورن را روانه بازار خواهد کرد. 

عرضه این تعداد خودرو تارا و سورن در مدت زمان یک ماه می تواند اثر ملموسی بر بازار این دو خودرو و دیگر خودروهای همکلاس قیمتی آنها داشته باشد. در حال حاضر قیمت خودرو تارا دنده دستی در بازار حدودا 397 میلیون تومان از سوی نمایشگاه داران اعلام قیمت می شود. قیمت خودرو سورن نیز 312 میلیون تومان است.

این 25 هزار دستگاه خودرو هم اکنون پلاک شده اند و علت دپو آنها تاکنون کسری قطعه چیپ الکترونیکی عنوان شده است که اکنون با تامین این قطعه روند تحویل ضربتی آنها در بازه یک ماهه به انجام می رسد.

پیش از نیمه زمستان 1400 به این سو با افزایش تحویل خودروی تارا قیمت این خودرو به زیر 400 میلیون تومان رسید و اگر تغییری در شرایط قیمت ارز و دیگر عوامل موثر در قیمت خودرو رخ ندهد، پیش بینی می شود قیمت تارا ظرف یک ماه آینده کاهش یابد. چرا که اکنون دیگر موضوع سند در رهن خودروها مطرح نیست و با توجه به اختلاف قیمت حدودا 100 میلیون تومانی قیمت تارا در بازار و کارخانه ، بسیاری از این خودروها با هدف کسب سود و سفته بازی سر از بازار خودرو درخواهند آورد.-

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها