کد خبر : 74686

زمان اعمال افزایش کرایه تاکسی اعلام شد

زمان اعمال افزایش کرایه تاکسی اعلام شد

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در سالجاری ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت که براساس اعلام فرمانداری تهران از اول اردیبهشت این افزایش اعمال خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا،   اعضای شورای شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و نرخ بلیت مترو و اتوبوس را بررسی کردند و بعد از رایزنی های مختلف مصوب شد که حداکثر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی ۲۵ درصد باشد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند تا نرخ کرایه متناسب و رند شود. در این میان البته نرخ کرایه خطوط مینی بوسرانی هم در سال جدید  ۱.۲ نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

همچنین طبق مصوبه شورا مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

براین اساس نرخ بلیت متروی تهران هم برای سال آتی با ۲۵ درصد افزایش در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که  نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰، بلیت تک سفره حومه(خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و  بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

این درحالی است که این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی،  شارژ می شود.

به گزارش ایسنا،  همچنین براساس مصوبه شورای شهر تهران همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصد و دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد بلیت مترو و اتوبوس برخوردارند و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند نیز می‌تواننداز کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی نماینده شورای شهر تهران در هیات تطبیق فرمانداری به ایسنا گفت:  فرمانداری تهران  مصوبه شورای شهر در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرابه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس را تصویب کرده است و براین اساس مقرر شده که از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌ها اعمال شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها