کد خبر : 74658

خودروسازان در قطر آلیاژ باک دست می‌برند؟

خودروسازان در قطر آلیاژ باک دست می‌برند؟

ایمنی خودروهای داخلی مدت‌هاست که مورد نقد پلیس راهور قرار دارد. در همین زمینه اخیرا رئیس پلیس راهور اعلام کرد: خودروهای ایرانی در تصادفات به جای محافظت از سرنشینان خودرو، آسیب و جراحات بیشتری به آن‌ها وارد می‌کنند. اما مقصر اصلی تعداد بالای تصادفات در کشور کیست؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی، مدت‌هاست مورد نقد بسیاری از کارشناسان قرار دارد. در یک سال اخیر نیز پلیس راهور به این ماجرا ورود کرده و مقصر اصلی تعداد بالای تصادفات در کشور را محصولات خودروسازان می‌داند.

در همین زمینه سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی، در گفتگویی که با سالنامه همشهری، با فاجعه‌بار خواندن تعداد تصادفات در ایران گفت: خودروهای ایرانی در تصادفات به جای محافظت از سرنشینان خودرو، آسیب و جراحات بیشتری به آنها وارد می‌کنند.

او به‌ویژه به طراحی ایربگ، ترمز و باک خودروهای داخلی نقد داشت و خودروسازان را به تغییر پلتفرم و دست‌بردن در قطر آلیاژ متهم کرد.

نگاهی به آمار نیز فاجعه‌بار بودن تصادفات در ایران را تائید می‌کند. چنانکه از اسفند تا امروز ۵۵۲ نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند. به‌ویژه تصادف پژو ۴۰۵ و پرشیا در نورآباد لرستان طی روز جاری که باعث آتش‌سوزی دو خودرو و جان‌باختن هشت نفر شد، واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

اما مقصر اصلی این تصادفات کیست؟ شاید آتش‌سوزی خودروها بر اثر یک تصادف را بتوان پای خودروسازان نوشت، اما آیا این موضوع، سایر نهادها را تبرئه می‌سازد؟

پنهان‌شدن پشت خودروسازی فشل

در همین زمینه یک کارشناس صنعت خودروسازی به تجارت‌نیوز گفت: از لحاظ کارشناسی خودروسازان داخلی فشل عمل می‌کنند و محصولاتشان ایمنی کافی ندارند. اما این مسائل سایر نهادهای مسئول را تبرئه نمی‌کتد. در واقع سایر بخش‌ها نیز دست‌کمی از خودروسازان ندارند و احتمالا با نقد خودروسازان می‌خواهند پشت آن‌ها پنهان می‌شوند.

فربد زاوه اظهار کرد: باید در ابتدای امر باید به این پرسش پاسخ داد که اصلا چرا در جاده‌ها و خیابان‌های ایران تا این اندازه برخورد و تصادف صورت می‌گیرد؟ ضعف ایربگ‌ها و ترمز خودروهای داخلی بر کسی پوشیده نیست، اما موتورسیکلت‌ها که تلفات زیادی در تصادفات دارند هم با بستن ایربگ ایمن می‌شوند؟

به اعتقاد او، ما امروز پیش از آنکه از کیفیت پایین خودروها رنج ببریم، این فرهنگ رانندگی است که به دلیل ضعف قوانین جان شهروندان را تهدید می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها