کد خبر : 74651

هشدار پلیس | روی ماشین سبزه نگذارید

هشدار پلیس | روی ماشین سبزه نگذارید

معاون اجتماعی و فرهنگ و ترافیک پلیس راهور ناجا توصیه‌هایی را برای پیشگیری از وقوع حوادث در روز طبیعت تشریح کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان، سرهنگ عین اله جهانی گفت: یکی از اقدامات رانندگان در روز طبیعت گذاشتن سبزه بر روی سقف یا صندوق عقب یا درب موتور خودرو‌ها است که حین حرکت به سطح راه‌ها می‌افتد. هموطنان عزیز آگاه باشند که این اقدام به ظاهر خوشایند مغایر با قوانین و مقررات بوده و ریختن هر چیزی در سطح راه ممنوع و دارای جریمه است.

وی افزود: این اقدام افزون بر اینکه محیط زیست را آلوده می‌کند، احتمال لغزندگی، انحراف و تغییر مسیر و ترمز ناگهانی از سوی برخی خودرو‌ها و ایجاد بی‌نظمی و تصادف را نیز در بر دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که در این روز تعداد معدودی از رانندگان انجام می‌دهند، سوار کردن سرنشینان در صندوق عقب و حتی قسمت بار وانت‌ها است.

وی افزود: این موضوع نیز افزون بر مغایرت با مقررات، در ترمز‌های ناگهانی، حین گردش در پیچ‌ها، دور زدن در میادین یا در ترمز کردن‌های ناگهانی می‌تواند بدترین صدمات جسمی را به سرنشینان آن‌ها وارد سازد، به‌نحوی که واژگونی یک دستگاه وانت که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد تعداد کثیری از هموطنان مجروح و فوت شدند.

سرهنگ جهانی ادامه داد: افرادی که بوسیله موتورسیکلت اعضای خانواده را برای گردش و تفریح در چنین روزی جابجا می‌کنند و بعضاً دو، سه یا چهار نفر سوار بر موتورسیکلت می‌شوند، بدانند که این موضوع افزون بر اینکه مغایرت قانونی با ظرفیت موتورسیکلت دارد، باعث به هم خوردن تعادل و واژگونی و صدمات جسمی سخت و غیرقابل جبران به‌ویژه برای کودکان هم است، ضمن اینکه ترمز موتورسیکلت در چنین شرایطی هیچ نوع کارایی نخواهد داشت.

وی افزود: پیشنهاد ما به خانواده‌ها این است که از بوستان‌ها و تفرجگاه‌های نزدیک منزل استفاده کنند تا مجبور به استفاده از موتورسیکلت با چنین شرایطی نگردند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اظهار کرد: از توقف‌های سدمعبری در نزدیک تفرجگاه‌ها یا در معابر داخلی بوستان‌ها خودداری شود که این امر منجر به شکل‌گیری ترافیک سنگین در داخل و معابر مجاور آن‌ها و اتلاف وقت هموطنان نگردد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها