کد خبر : 74619

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در روز طبیعت

 تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ در روز طبیعت

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از ممنوعیت تردد تمامی کامیون‌ها در روز طبیعت در معابر شهر تهران خبر داد و همچنین طرح جدید جناغی پلیس برای منظم تر کردن ورود به بوستان‌ها و برخورد با تخلفاتی که بیشتر در این روز توسط رانندگان انجام می شود را تشریح کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد رازقی در باره تمهیدات، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی روز شنبه 13 فروردین ماه و روز طبیعت گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونا و ممنوعیتی که طی دو سال گذشته به خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود داشت، پیش بینی می‌شود که حضور شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تهران بیش از پیش باشد.

وی ادامه داد: همچنین از فردای روز طبیعت، ماه مبارک رمضان و شروع فعالیت مدارس خواهد بود که سبب می شود مراجعه به پارک و بوستان و تفرج‌گاه‌ها بیش از پیش باشد به همین دلیل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تدابیر خاصی را در نظر گرفته است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در سال جاری نوعی محدودیت داریم که بر اساس آن در برخی معابر به ناچار محدودیت تردد را اعمال می‌کنیم تا بتوانیم مدیریت بهتری در آن محل داشته باشیم. اکثر پارک و بوستان‌های مهم شهر تهران از جمله چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی شمالی و جنوبی، ولایت و همچنین پارک‌هایی که دارای مساحت و وسعت زیادی بوده و مراجعه به آنها بیشتر است، پلیس از لحاظ ورود به این پارکها، طرح جناغی را اجرا می کند.

رازقی تصریح کرد: در طرح جناغی، لاین ورود به پارک توسط مخروطی‌ها جدا می شود و پلیس راهور بار ورودی به معابر را کنترل و رانندگانی که قصد ورود به پارکها و بوستان ها را دارند به داخل جناغی‌ها هدایت کرده تا با بار عبوری در معبر تداخل پیدا نکند. این اقدام به رانندگانی  که قصد عبور از این محدوده ها را دارند و قصد ورود به پارک‌ها را ندارند کمک می کند تا بی‌جهت پشت بار ترافیکی ورودی پارکها نمانده و به سهولت عبور کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگانی که قصد مراجعه به پارکها و بوستان‌ها را دارند توصیه کرد تا با دیدن صف ورود به پارکها از فرصت سوءاستفاده نکرده و از بقیه خودروهای در انتظار ورود به پارک‌ها جلو نزنند. رانندگان در طول صف و مانند دیگر خودروهای در انتظار به نوبت و اولویت وارد بوستان ها شوند تا مسیر عبوری دیگر رانندگان مسدود نشود.

وی افزود: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های مقطعی برقرار می‌کنند که نیاز به همکاری  شهروندان و رانندگان دارد. کلیه رانندگان باید با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را داشته و اگر مشاهده می کنند که پلیس راهور به صورت مقطعی محلی را مسدود می کند بخاطر این است که ترافیک روان تر شود. قطعا پلیس، رانندگان را به مسیر بهتر  و جایگزین هدایت می کند و از درب دیگری رانندگان را هدایت کرده تا وارد آن پارک شوند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است. پلیس انتظار دارد مردم، شهروندان، رانندگان و خانواده‌ها همکاری لازم را در این خصوص با پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند.

رازقی گفت: نکته دیگر ممنوعیت و عدم تردد تمامی کامیون‌های سنگین در روز طبیعت است که پلیس راهور تهران بزرگ از تردد آن‌ها در این روز جلوگیری خواهد آورد.

وی گفت: چند تخلف است که رانندگان در این روز بیش از همه مرتکب آن می شوند مانند اینکه در سواری‌ها بیش از حد مجاز نفر سوار کرده و یا اینکه در قسمت بار وانت‌بارها به صورت اضافه، نفر سوار کرده و یا راننده فردی را در سمت چپ خود سوار می کند تا بتوانند ظرفیت بیشتری را در خودرو ایجاد کنند؛ تمامی این موارد و موارد مشابه آن خط قرمز پلیس راهور است چرا که ایمنی را کاهش خواهد داد. پلیس راهور تهران بزرگ با این تخلفات شدیدا برخورد خواهد کرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه ممنوع است؛ به عنوان مثال در خصوص پارکی مانند پردیسان که هر سمت آن بزرگراه وجود دارد، پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و رانندگان حتما باید به پارکینگ مراجعه کنند چرا که توقف لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک بوده و در این روز  اجازه عبور عابرین نیز در بزرگراه‌ها داده نمی‌شود.

وی گفت: نکته مهم دیگر این است که برخی از ورودی‌ها به شهر تهران مثل شمال به جنوب جاده تلو، شمال به جنوب جاده لشگرک و یا معابر ورودی به شهر تهران از ساعت 4 بعد از ظهر به دلیل حجم ترافیک یک طرفه می‌شود؛ بدین ترتیب در بعد از ظهر امکان تردد در مسیرهایی مثل لواسان به دلیل بار سنگین برگشت مسافران و یکطرفه شدن جاده وجود نخواهد داشت که این چند محدودیت برنامه ریزی شده و سایر محدودیت‌ها به صورت مقطعی و در صورت نیاز برقرار خواهند شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها