کد خبر : 74573

خبر مهم درباره الحاقیه بیمه شخص ثالث

خبر مهم درباره الحاقیه بیمه شخص ثالث

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۱ گفت: برای کسانی که شروع اعتبار بیمه نامه شخص ثالث آن‌ها قبل از ۲۹ اسفند سال گذشته بوده برای افزایش مبلغ دیه نیاز به الحاقیه ندارند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، رحیم مصدق در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره افزایش نرخ جدید بیمه شخص ثالث افزود: با توجه به اینکه دیه ماه حرام در سال جاری 800 میلیون تومان خواهد بود و بر اساس قانون بایستی بیمه شخص ثالث را بر اساس دیه ماه حرام صادر کنیم، محاسبات مربوط به این نرخ را انجام داده و به شرکت‌های بیمه بخشنامه خواهیم کرد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درباره دریافت الحاقیه افزود: برای کسانی که شروع اعتبار بیمه نامه آن‌ها قبل از 29 اسفند سال گذشته بوده برای افزایش مبلغ دیه نیاز به الحاقیه ندارند، اما، چون تعهدات مالی بیمه نامه آن‌ها 16 میلیون تومان است اگر مایل باشند می‌توانند افزایش دهند.

 مصدق درباره بیمه نامه‌های صادره اول فروردین ماه اضافه کرد: ما از شرکت‌های بیمه و صندوق تامین خسارت‌های بدنی درخواست کردیم تمهیداتی را برای کسانی که سال جدید بیمه نامه آن‌ها صادر شده است، در نظر بگیرند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی افزود: بخش اعظم بیمه نامه‌های صادره ما بیمه نامه‌هایی است که سال گذشته صادر شده است.

بر اساس این گزارش به موجب ابلاغ رئیس قوه قضائیه قیمت دیه کامل در ماه‌های غیر حرام برای سال 1401 مبلغ 6 میلیارد ریال معادل 600 میلیون تومان تعیین شد.

براساس قانون، نرخ دیه در ماه‌های حرام به میزان یک سوم افزوده خواهد شد که با این حساب نرخ دیه کامل در ماه‌های حرام (محرم، ذیقعده، ذیحجه و رجب) معادل 800 میلون تومان است.

میزان افزایش نرخ دیه در سال 1401

نرخ دیه کامل در سال 1401 نسبت به سال 1400 در ماه‌های غیر حرام مبلغ 120 میلیون تومان و در ماه‌های حرام نیز مبلغ 160 میلیون تومان معادل 25 درصد افزایش داشته است. (مبلغ دیه کامل در سال 1400 برای قتل غیر عمد فرد مسلمان در ماه‌های غیر حرام 480 میلیون و برای ماه‌های حرام 640 میلیون تومان بود.)

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها