کد خبر : 74489

تولید خودروهای غیر استاندارد غیرممکن می شود

تولید خودروهای غیر استاندارد غیرممکن می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: همه خودروسازان موظف به تأمین قطعات از شرکت‌هایی هستند که پروانه صادرات دریافت کرده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، مهدی اسلام پناه افزود: سازمان استاندارد باتوجه به دستور هشت گانه رئیس جمهور درباره خودروسازی، خود را ملزم به نظارت و کیفیت قطعات و تولید نهایی خودرو می‌داند.

وی تأکید کرد: از خودروسازان تضمین گرفته شده است که هرگونه قصور کیفری و حقوقی در کیفیت قطعات و تولید کالای نهایی، برعهده خودشان است، بنابراین ما در سال جدید این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا رضایت مردم جلب شود و در این باره به هیچ وجه مسامحه نخواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: استاندارد قطعات و خدمات پس از فروش باید به طور کامل از سوی خودروسازان رعایت شود، این مهم را به گونه‌ای پیگیری خواهیم کرد که مردم در فصل بهار آثار آن را احساس کنند.

اسلام پناه درباره آخرین وضعیت خروج برخی خودرو‌های کم ایمن از رده تولید گفت: تا آخر امسال برخی خودرو‌ها به ویژه از خانواده پژو از رده تولید خارج خواهند شد و خودرو‌های جدید مبتنی بر استاندارد 85 گانه شورای عالی استاندارد به خط تولید وارد می‌شوند.

وی افزود: ما حتی به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که امکان خروج خودرو‌های تولیدشده‌ای که استاندارد‌های لازم را ندارند و در پارکینگ‌ها هستند، میسر نباشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها