کد خبر : 74357

اخذ معاینه فنی برای سفرهای نوروزی اجباری است؟


اخذ معاینه فنی برای سفرهای نوروزی اجباری است؟

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با تاکید بر ضرورت بررسی ایمنی خودرو پیش از انجام سفرهای نوروزی گفت: شهروندان با اخذ گواهی معاینه فنی از ایمنی خودرو برای سفرهای نوروزی مطمئن خواهند شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، عبداله متولی در تشریح ضرورت بررسی فنی خودرو پیش از سفر و اخذ گواهی معاینه فنی گفت: بخشی  از حوادث خودرویی کشور به علت سهل انگاری در بررسی وضعیت ایمنی و شناسایی نقص فنی خودروها رخ می‌دهد که به راحتی می توان از آن با اخذ گواهی معاینه فنی و شناسایی نقایص فنی خودرو  جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله در ایام نوروز به علت تعدد سفرهای نوروزی شاهد حوادث خودرویی تلخی هستیم که متاسفانه این مساله در بسیاری از موارد با جان باختن تعدادی از هموطنان همراه است، افزود: چک کردن ایمنی خودرو پیش از سفرهای طولانی و بین شهری یک ضرورت برای حفظ جان شهروندان است و این مساله ای تنها با چک کردن چشمی و ظاهری در یک تعمیرگاه قابل شناسایی و مرتفع شدن نیست.

متولی ادامه داد: شناسایی نقایص خودرویی با دستگاه های پیشرفته مراکز معاینه فنی می تواند ایمنی سفر را تضمین کند علاوه بر وضعیت موتور و ترمز بسیاری از موارد دیگر هستند که چه بسا چک کردن آن‌ها چندان ضروری به نظر نرسد اما  بررسی آن‌ها ضروری است چون وجود هرگونه مشکلی در آن‌ها می تواند خطر آفرین باشد و منجر به حادثه تلخی شود. بر همین اساس باید چک کردن وضع لاستیک، وضعیت بدنه خودرو از لحاظ دفرمگی و پوسیدگی و دود خودرو و روغن سوزی ، چراغ های عقب و جلو ، بوق خودرو ، بالابر شیشه‌ها، عملکرد برف پاک‌کن ها، کارکرد شیشه‌شوی و وضعیت کمربند ایمنی به ویژه پیش از سفر مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی همین موارد در ظاهر ساده، منجر به حوادث  بزرگ و تلخی می شوند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در ادامه با اشاره به اینکه آزمون های معاینه فنی تمام نقایص فنی خودروها را با دستگاه های پیشرفته و  بر اساس استانداردهای روز دنیا و بدون اعمال سلایق شخصی عیان می‌کنند، تاکید کرد: منتفع اصلی اخذ گواهی معاینه فنی خودرو راننده و سرنشینان خودرو هستند چرا که علاوه بر وضعیت جاده ها ،سرعت و نحوه رانندگی افراد،  نقص فنی یکی از آیتم های مهم حوادث دلخراش خودرویی است که به راحتی از طریق انجام آزمون های معاینه فنی قابل شناسایی و مرتفع شدن است.

وی تاکید کرد: نقص فنی و فقدان گواهی معاینه فنی یکی از دلایل مهم حوادث خودرویی کشور است. بی تردید اخذ گواهی معاینه فنی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. امیدواریم شهروندان با اخذ گواهی معاینه فنی سفرهای نوروزی ایمن و بی خطری را رقم زنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها