کد خبر : 74149

کاهش 20 درصدی قیمت خودرو در راه است؟

کاهش 20 درصدی قیمت خودرو در راه است؟

وزیر صمت وعده داده قیمت تمام شده خودرو در سال آینده ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌‌کند. این وعده در حالی است که پیش از این فاطمی امین، وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو را داده بود. اما آیا قیمت خودرو ارزان می‌شود؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، شب گذشته وزیر صمت در یک برنامه تلویزیونی به آزادسازی واردات خودرو از سال آینده اشاره کرد و گفت قرار است سال آینده قیمت خودرو ۱۵ درصد کمتر، تولید خودرو بیشتر و قرعه‌کشی خودرو حذف شود.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو!

یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که وزیر صمت داده کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو است. اگر وعده وزیر صمت محقق شود، باید شاهد کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای در بازار خودروهای داخلی باشیم. برای مثال در صورت محقق شدن وعده وزیر صمت، قیمت کارخانه شاهین حدود ۵۰ میلیون تومان کمتر می‌شود. قیمت دناپلاس ۳۳ میلیون کمتر می‌شود و قیمت ۲۰۶ هم حدود ۲۲ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

ارزانترین خودروی تولیدشده در بازار داخلی ایران، تیباست که قیمت کارخانه آن ۱۱۹ میلیون تومان است. بر اساس گفته وزیر صمت حداقل کاهش قیمت خودرو حدود ۱۸ میلیون تومان است.

البته وزیر صمت نگفته کاهش قیمت تمام شده خودرو منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود یا نه. فاطمی امین فقط اشاره کرده که با این اتفاق، زیان خودروسازان کاهش پیدا می‌کند.

این اولین باری نیست که وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو را داده است. بار قبل زمانی که فاطمی امین وعده داد که قیمت خودرو ۲۰ درصد ارزان می‌شود، هم قیمت کارخانه خودرو افزایش پیدا کرد و هم قیمت‌ها در بازار افزایش قابل توجهی داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها