کد خبر : 73984

وعده کاهش قیمت خودرو

وعده کاهش قیمت خودرو

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران اظهار داشت: قیمت خودرو در یک هفته اخیر کاهش پیدا کرده است. برای مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که تا هفته گذشته ۲۶۷ میلیون تومان بود به ۲۶۲ تومان رسید یا سمند که ۲۶۷ میلیون تومان قیمت داشت به قیمت ۲۵۸ میلیون تومان کاهش یافت.

به گزارش خودروتک به نقل از ایلنا، سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو این روزها آرام و بدون خریدار است. همه منتظر نتیجه مذاکرات احیای برجام هستند و خرید خود را به تعویق انداخته‌اند. کسانی هم که می‌خواستند خودروی صفر تهیه کنند منتظر پلاک‌گذاری سال جدید هستند. از طرفی هم نوسانات نرخ ارز نیز خریداران را بلاتکلیف گذاشته و آنها نمی‌دانند باید خرید خود را انجام دهند یا خیر. امسال تقاضای کاذب و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو وجود نداشت بلکه همه تقاضاها مصرفی بود اما این روزها تقاضای مصرفی نیز وجود ندارد.

وی افزود: قیمت خودرو در یک هفته اخیر کاهش پیدا کرده است. برای مثال پژو 206 تیپ 2 که تا هفته گذشته 267 میلیون تومان بود به 262 تومان رسید یا سمند که 267 میلیون تومان قیمت داشت به قیمت 258 میلیون تومان کاهش یافت. مونتاژ هایما که 850 میلیون تومان بود تا 810 تومان رسیده و 40 میلیون تومان کاهش قیمت داشت. دناپلاس که 490 میلیون تومان قیمت داشت تا 470 میلیون تومان عقب‌نشینی کرده است.

موتمنی با اشاره به نرخ روز خودرو بیان کرد: قیمت سمند 257 تا 258 میلیون تومان، پژو 405 حدود 297 میلیون تومان، پژو پارس 273 میلیون تومان، LX کمتر از 328 میلیون تومان، پراید 111 به میزان 181 میلیون تومان، پراید 131 معادل 167 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 176 میلیون تومان، تیبا هاچ بک 182 میلیون تومان، کوییک 190 میلیون تومان و کوییک R معادل 194 میلیون تومان است. البته این قیمت‌ها اعلامی است ولی به دلیل کمبود تقاضا، راه چانه‌زنی برای خریداران باز است و احتمالا خریداران بتوانند با قیمت‌های کمتر هم خودروی مورد نیاز خود را بخرند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران در مورد چشم‌انداز بازار خودرو در سال جدید خاطرنشان ساخت: در سال 1401 اگر مذاکرات برجام به ثمر بنشیند و واردات خودرو هم انجام شود و نوسانات ارزی نداشته باشیم، هیچ کالایی از جمله خودرو نوسان قیمتی نخواهد داشت. امیدواریم در سال پیش رو با عرضه بیشتر و واردات این کالا به جایگاه مصرفی خود بازگردد. البته شرط این موضوع آن است که میزان عرضه و واردات به حدی باشد که نیاز بازار تامین شود.

وی افزود: اسفند سال 97 اختلاف قیمت کارخانه با بازار 3 الی 4 درصد بود ولی امروز به 70 تا 100 درصد رسیده است و مصرف‌کننده نهایی قیمت بسیار بیشتری را پرداخت می‌کند. خواسته ما این است که اجازه داده شود در یک مقطع خودروی کارکرده وارد کشور شود، در این صورت قیمت همه خودروهایی که در بازار به گرانی فروخته می‌شوند شکسته خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها