کد خبر : 73856

استانداردهای اجباری که خودروسازان اجرا نمی کنند

استانداردهای اجباری که خودروسازان اجرا نمی کنند

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: اکنون ۹ استاندارد در تولید برخی خودروهای داخلی رعایت نمی‌شود که به مرور باید محقق شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محسن صالحی نیا می‌گوید: رعایت استانداردهای ۸۵ گانه در ساخت خودرو انتظاری است که نباید پایین تر از آن را در نظر گرفت.

‌ کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند خودروهای داخلی استاندارد لازم را ندارند و به گفته صالحی نیا ۹ استاندارد در برخی خودروها رعایت نمی‌شود که می‌تواند با توجه به شرایط کشور به مرور محقق شود.

خودرو‌ها در چند سال گذشته از لحاظ کیفی ریزش کیفیت داشتند. مخصوصاً در ۸ سال گذشته محصول کیفی خوبی که در ارزیابی کیفیت خودرو بتواند نظر مردم را جلب کند تولید نشده است.

متولی صدور و اعلام استانداردهای اجباری در صنعت خودرو سازمان استاندارد است. مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود از استانداردهای ۸۵ گانه در دولت قبل ۹ مورد تعلیق شده که سبب آسیب به مردم شده است. 

دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین گفته بود خودروهایی که با پول خرید سمند می‌توان وارد کرد شامل فورد فیستا، فولکس واگن گلف، تویوتا یاریس، مزدا۲ و رنو داچیا از جمله خودروهای صفر کیلومتر با قیمت زیر ۱۰ هزار دلاری در جهان هستند که اکثر استانداردهای ۸۵ گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد را نیز پاس می‌کنند و می‌تواند بازار خودروی کشورمان را به تعادل نزدیک کند.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید: وضعیتی که در تولید خودرو وجود دارد در مقایسه با سایر صنایع جای تقدیر دارد؛ خودرو جزو صنایعی بود که در لیست تحریم ها قرار گرفت اما همچنان پیشرفت کرد.

افزایش تولید ۵۰ درصد، خروج سه خودرو قدیمی و ورود ۳ خودرو جدید از جمله دستورهای رئیس جمهور بود که چگونگی اجرای آن نیازمند بررسی است و صالحی نیا می‌گوید با تدبیر  فاطمی امین وزیر صنعت، حتما عملیاتی می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها