کد خبر : 73525

آمار خودروهای ناقص به روزرسانی شد

آمار خودروهای ناقص به روزرسانی شد

۱۷۸ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان خبری است که در میانه دی ماه پای خودروسازان را به سازمان بازرسی کل کشور کشاند و خودروسازان وعده دادند که تمام این خودروها را تا پایان سال روانه بازار کنند. اما آیا این اتفاق رخ داده و قیمت خودرو تا پایان سال سقوط می کند؟

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، تعداد قابل توجه خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان پای آنها را به نهادهای نظارتی کشاند و در حالی که خودروسازان مدعی بودند که کمبود قطعه باعث دپوی این همه خودرو در پارکینگ هایشان شده است، نهادهای نظارتی اعلام کردند که این ادعاها بهانه ای بیشتر نیست و برخی خودروها برای قطعات ساده ای مانند بالابر شیشه و ... به عنوان خودروی ناقص دپو شده اند.

خط و نشان نهادهای نظارتی سرانجام باعث شد که خودرو سازان وعده دهند که خودروهای خود را تا پایان امسال روانه بازار کنند و حالا ایران خودرو برخلاف وعده پیشین  با آماری مبهم از عرضه خودروهای ناقص اعلام کرده که تعداد خودروهای ناقص خود را تا پایان سال به ۴۰ هزار خودرو می رساند!

سایپا نیز با گزارشی اخیرا اعلام کرده که  تعداد قابل توجهی خودرو با کسری یک یا چند قطعه در پارکینگ‌های تحت اختیار سایپا وجود دارد که تلاش می شود این پارکینگ ها هرچه زودتر تخلیه شود.

با این حال سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو به باشگاه خبرنگاران گفته است که خبری از عرضه خودروهای ناقص به بازار نیست و اگر واقعا خودروسازان این حجم از خودروهای ناقص را به بازار عرضه کرده بودند، با توجه به رکود بازار و کاهش تقاضا، امروز قیمت ها کاهش چشمگیری داشت.

نگاهی به قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ خودروسازان در اواخر دی ماه تا امروز نیز مصداق این موضوع است.

در ۲۵ دی ماه قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو ۲۶۸ میلیون تومان و قیمت تیبا معمولی ۱۷۴ میلیون تومان و بهای کوییک دنده ای ۱۹۵ میلیون تومان بوده است.

با گذشت بیشتر از یک ماه از وعده خودروسازان و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال قیمت این خودروها تقریبا همچنان همین ارقام است و البته فعالان بازار خودرو و کارشناسان این صنعت اعتقاد دارند که بازار خودرو تا پایان سال منتظر نتیجه گفتگوهای برجام است و قیمت ها تا زمانی که بازار بلاتکلیف است در همین محدوده خواهد بود و وعده خودروسازان هم نتوانسته است تغییری در قیمت خودرو بدهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها