کد خبر : 73511

جرقه امید برای آغاز واردات خودرو

جرقه امید برای آغاز واردات خودرو

نمایندگان مجلس با ارجاع بند مربوط به واردات خودروی سواری، کامیون و ماشین آلات سنگین معدنی به کمیسیون تلفیق جهت انجام تغییرات لازم موافقت کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم (شنبه، ۷ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با ارجاع بندالحاقی (۱) تبصره (۷) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره واردات خودروی سواری و کامیون به کمیسیون تلفیق مجلس موافقت کردند.

علی نیک زاد ثمرین در تشریح این بند گفت: در گزارش اولیه آمده بود در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیر صادراتی خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد پنجاه هزار (۵۰.۰۰۰) دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال دار، واگن، واگن یخچال دار و کشنده و ده هزار (۱۰.۰۰۰) دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف .... جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.

اما در گزارش کمیسیون تلفیق بعد از کلمه «واردات» «تعداد پنجاه هزار (۵۰.۰۰۰) دستگاه خودروی سواری و بیست هزار (۲۰.۰۰۰) دستگاه کامیون و...» آمده است لذا این بند برای انجام تغییرات لازم به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها