کد خبر : 73479

موافقان و مخالفان واردات خودرو

موافقان و مخالفان واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس به تشریح نشست مشترک تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع و نمایندگان شرکته های خودروسازی با مسئول کمیته پیگیری طرح ساماندهی بازار خودرو در مجمع پرداخت.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ،روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست جمعی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس با مجمع تشخیص با موضوع بررسی اختلاف نظرات درباره طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: در این نشست که آقای سعیدی کیا به نمایندگی از مجمع تشخیص حضور داشت، تعدادی از نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان شرکت های خودروسازی به بیان نقطه نظرات خود درباره مصوبه ساماندهی بازار خودرو پرداختند. 

وی افزود: نکته قابل توجه این نشست این بود که نه نمایندگان شرکت های خودروسازی و نه آقای سعیدی کیا با اصل طرح مخالفتی نداشتند. البته هیئت عالی نظارت دو بار تاکنون مخالفت خود را با مصوبه خودرویی مجلس به شکل رسمی اعلام کرده ولی عدم مخالفت آقای سعیدی کیا با این طرح بیانگر این است که نظر صحن مجمع با نظر هیئت عالی نظارت لزوما یکسان نیست. 

درباره اظهارات هفته گذشته مدیرعامل سایپا مبنی بر استقبال این شرکت از واردات خودرو، خاطرنشان کرد: در شرایطی که شورای نگهبان پس از یکبار رفت و برگشت، طرح ساماندهی بازار خودرو را تایید کرد، هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان با این طرح اعلام مخالفت می کند. 

این عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: من در جلسه اخیری که با آقای سعیدی کیا داشتیم به ایشان که گویا از سوی مجمع مسئول کمیته پیگیری طرح ساماندهی است، تاکید کردم که ادله هیئت عالی نظارت مجمع برای مخالفت با طرح مجلس مشخص نیست. همچنین تاکید کردم که طرح مجلس کاملا در راستای حمایت از تولید داخل است و صرفا برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار خودرو هدفگذاری کرده است و سقف واردات مجاز به میزان کسری تولید داخل باشد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها