کد خبر : 72688

تردد خودروهای لوکس ممنوع می شود؟

تردد خودروهای لوکس ممنوع می شود؟

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی گفت: اگر مؤدیان خودروهای لاکچری تا پایان بهمن مالیات خود را پرداخت نکنند از تردد آن‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، دستورالعمل‌ دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی برای خودروهای لاکچری که مالیات نپردازند چیست؟

سرپرست دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی گفت: اگر مؤدیان خودروهای لاکچری تا پایان بهمن برای پرداخت مالیات خود اقدام نکنند، از نقل و انتقال خودروی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

جهانگیر رحیمی گفت: فرصت شناسایی خودروهای لاکچری مشمول مالیات، تا پایان دی بود و تاکنون بالغ بر ۵۷۰‌هزار خودرو شناسایی شده‌اند. به گفته او، اطلاع‌رسانی‌‌‌های لازم انجام و روی سایت سازمان بارگزاری شده است.

این مؤدیان خودروهای لاکچری اگر تا پایان بهمن مراجعه نکنند، برگه اجرایی برای آنها صادر می‌شود و به عنوان خودروی بدهکار مالیاتی شناسایی شده و از نقل و انتقال آنها جلوگیری خواهد شد.

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اگر جمع ارزش خودروهای تحت تملک یک شخص و خودروهای فرزندان زیر ۱۸ سال او، بیش از ۱‌میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات خودروهای لوکس خواهد شد.

میزان مالیات خودروهای لاکچری

مجتبی زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفته: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نمی‌شود.

اما خودروهای تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد، تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات دو درصد می‌شود.

تا مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد سه میلیارد تومان شامل مالیات سه درصد و نسبت به مازاد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات چهار درصد شامل می‌شود.

یعنی از این پس خودروهایی که ارزش بیش از یک میلیارد تومان داشته باشند باید حدود ۱۵ میلیون تومان مالیات بپردازند. تا مبلغ سه میلیارد تومان هم باید حدود ۶۰ میلیون تومان مالیات بدهد. همچنین خودرو تا مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم باید حدود ۱۸۰ میلیون تومان مالیات بپردازند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها