کد خبر : 72150

اصرار شورای رقابت بر قیمت‌گذاری خودرو

 اصرار شورای رقابت بر قیمت‌گذاری خودرو

عضو شورای رقابت می‌‌‌گوید: تا وقتی خودرو کالایی انحصاری به شمار آید، ضوابط شورای رقابت باید حاکم باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ارض اقدس بهرامی گفت: بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، تشخیص انحصار کالاها با شورای رقابت بوده و این شورا خودرو را کالایی انحصاری تشخیص داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، وقتی کالاها انحصاری تشخیص داده شوند، تنظیم دستورالعمل نحوه قیمت‌گذاری و دسترسی عادلانه مصرف‌کنندگان به آن کالا، با شورای رقابت است. 

عضو شورای رقابت می‌گوید: قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ موردتایید مجمع تشخیص مصلحت نظام است و جزو قوانین عادی به شمار نمی‌رود و قانونی است که اگر قرار است تغییر کند، دو سوم اعضای مجلس باید به آن رای دهند. به گفته بهرامی، سران قوا اکنون تصمیم گرفته‌اند در یک بازه یک‌ساله و در شرایطی که دور سوم شورای رقابت شکل نگرفته است، قیمت‌گذاری خودرو توسط ستاد تنظیم بازار انجام شود.

وی افزود: شورای رقابت سه ماه است که از قیمت‌گذاری خودرو کنار گذاشته شده که دلیل آن نداشتن رئیس است. تا وقتی رئیس این شورا مشخص شود، قیمت‌گذاری خودرو توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد. به گفته بهرامی، اگر به هر دلیل در یک سال دیگر، شورای رقابت مثل حالا اعضای مشخصی نداشته و هنوز دور سوم آن شکل نگرفته باشد، باید نهادی دیگر جایگزین شورای رقابت شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها