کد خبر : 7199

احکام سنگین در انتظار سلاطین بازار خودرو

احکام سنگین در انتظار سلاطین بازار خودرو

پس از اعدام سلطان سکه و قیر این بار نام سلطان خودرو است که به گوش می رسد. پس‌ لرزه ‌های روانی ناشی از تحریم‌ ها، اگر چه بازار خودرو را طی ماه‌ های اخیر دست خوش التهاب کرده، مساله پرونده خودروهای قاچاق وارداتی که البته کمی بعد جای خود را به نام ثبت سفارش غیر مجاز دارد همچنان در جریان است و همینطور به نظر می رسد که پرونده هایی نیز در مورد واردات قطعات یدکی ایرانی ساخت چین باز شده است.

به گزارش خودروتک، با این حال پرسش اینجاست که آیا لرزه در بازار خودرو و چالش قیمت‌ گذاری این محصول جذاب را می‌ توان فقط به همین عامل نسبت داد یا عوامل پنهان دیگری نیز وجود دارد که موجبات سوء استفاده واسطه ‌گران و برخی خودرو سازان را در این آشفته بازار فراهم کرده و منافع هنگفتی را به جیب آن ها می ریزد.

سلطان خودرو

به تازگی تصاویر در فضای مجازی با این مضمون منتشر شده است:

نمای نزدیک از یک پارکینگ خودرو...

اینها تعدادی از بیست و چهار خودروی صفر کیلومتر بدون پلاک یک نفر می باشد، تنها در یک پارکینگ در حومه تهرانه!

فردی که این خودروها را به پارکینگ برده، مدعی شده است که ۱۰۰۰ عدد خودرو که قیمت هر کدام بیست میلیون تومان است، خریدارى کرده و قصد دارد هر کدام از آنها را چهل تا شصت میلیون تومان بفروش برساند.

خریدار گفته است: از خاوران تهران تا کرج با ۲۶ پارکینگ قرارداد بسته و در هر کدام دستکم ۲۰ عدد خودرو قرار دارد و ۲۰۰ عدد jac_s5 را هم یک جا خریدارى کرده است.

شاید پای سلطان خودرو در میان است.

با این اوصاف به نظر می رسد که در این خصوص نه با یک سلطان خودرو بلکه با گروهی از سلاطین طرف هستیم که احتمالا در زمینه های مختلف مربوط به دلالی، واردات قطعات یا واردات خودرو دست داشته و تخلفاتی را در این پرونده ها مرتکب شده اند. البته باید تا پایان دادرسی و صدور حکم نهایی منتظر ماند اما براساس گفته های دادستان تهران، مجازات های سنگینی در انتظار متخلفان این پروند ها خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها