کد خبر : 71818

اتفاق عجیب در بازار خودرو

اتفاق عجیب در بازار خودرو

در حالی که مذاکرات وین و احتمال گشایش در این زمینه قیمت دلار را به کانال ۲۸ هزار تومان هم رساند، قیمت خودرو در رفتاری عجیب و غیرمنتظره صعودی شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصادآنلاین -  قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی پژو پارس و رشد روزانه یک میلیون تومان قیمت پراید در دو روز گذشته خبرساز شده است.

آن هم در شرایطی که مذاکرات دور هشتم وین شروع شده و اخبار منتشر شده در این زمینه حاکی از پیشرفت‌هایی در روند مذاکرات است و همین مساله امروز قیمت دلار را به کانال ۲۸ هزار تومان برگرداند.

چرا خودرو گران شد؟

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره واکنش عجیب و متفاوت بازار خودرو  می‌گوید که در دو-سه رور گذشته و با شروع مذاکرات وین تعداد معاملات بازار خودرو تقریبا به صفر رسیده است اما فروشندگان قیمت خودروی خود را در آگهی‌ها بالا می‌برند!

او ادامه داد علت اصلی این ماجرا این است که عرضه خودرو به بازار بسیار کم شده و نمایشگاه‌داران گاهی برای تامین خودروی صفر باید به بیشتر از ۳۰ آگهی زنگ بزنند و با ده‌ها همکار خود صحبت کنند تا بتوانند خودروی سفارشی مشتری خود را تامین کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو همچنین توضیح می‌دهد: در حال حاضر خودرو برای فروش در بازار بسیار کم است. به دلیل ممنوعیت واردات، موجودی خودروهای خارجی نمایشگاه‌داران که تقریبا به صفر رسیده و هرچه خودروی خارجی وجود دارد در دست مشتریان است که سال به سال هم تعداد این خودروها به دلیل استهلاک کمتر می‌شود.

موتمنی ادامه می‌دهد: عرضه خودروی داخلی هم که قطره‌چکانی است و در مجموع نمایشگاه‌داران خودرو، کالای چندانی در اختیار ندارند و این مساله عامل عمده افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها