کد خبر : 71756

با وجود حمایت، زیان خودروسازان قابل قبول نیست

با وجود حمایت، زیان خودروسازان قابل قبول نیست

نماینده مردم مرودشت در مجلس می‌‌‌گوید: اگر حمایت دولت از خودروسازان کارگشا و درست بود این سوال مطرح است چرا پس از ۵۰ سال حمایت تمام قد از آنها، این صنعت اکنون در نقطه‌‌‌ای قرار گرفته که خودروسازان زیان انباشته و بدهی زیادی دارند؟ این وضعیت نشان می‌دهد که حمایت صورت گرفته، درست نبوده است.

به گزارش خودروتک به نقل از خانه ملت، جلال رشیدی کوچی درباره افزایش قیمت خودرو گفت: خودروسازان ادعا می‌کنند که قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش خودرو است بنابراین زیان‌ده هستند.

با فرض درستی این ادعا، درخواست این شرکت‌ها مبنی بر آزاد شدن قیمت خودرو را مشروط بر آزاد شدن واردات به‌گونه‌‌‌ای که نرخ تعرفه واردات کنونی طی ۳ سال به ۲۰‌درصد برسد، می‌‌‌پذیریم.  نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس افزود: در حال حاضر قیمت کارخانه‌‌‌ای دنا اتوماتیک که به نوعی لوکس‌‌‌ترین محصول خودروسازان کشور است، حدود ۴۰۰‌میلیون تومان است، در حالی که در سایر کشورها با این عدد می‌توان محصول باکیفیت‌‌‌تری خریداری کرد.

باید به این نکته نیز توجه کرد که کارگر ما روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰‌هزار تومان دستمزد می‌گیرد و هزینه انرژی در ایران ریالی است حال آنکه خودروسازان خارجی دستمزد کارگر و هزینه‌‌‌های حامل‌های انرژی را به نرخ دلار  و یورو می‌‌‌پردازند.  این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره صنعت خودرو پیش از رای اعتماد با اظهارات کنونی وی متفاوت است که این موضوع جای سوال دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها