کد خبر : 71741

پیشنهاد ورود سازمان بازرسی به بحث اموال خودروسازان

پیشنهاد ورود سازمان بازرسی به بحث اموال خودروسازان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت ورود سازمان بازرسی به موضوع اموال غیرمولد خودروسازان گفت: هرازگاهی، اخباری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه هزاران خودرو در پارکینگ این شرکت‌ها به دلیل نبود قطعات الکتریکی خاک می‌‌‌خورد و به بازار عرضه نمی‌شود که این شرکت‌ها باید توضیحات لازم را در این زمینه ارائه کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی درباره عدم‌اهتمام خودروسازان به کاهش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ، گفت: خودروسازان باید در چند حوزه افکار عمومی را قانع کنند؛ نخست آنکه هرازگاهی، اخباری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه هزاران خودرو در پارکینگ این شرکت‌ها به دلیل نبود قطعات کوچک خاک می‌‌‌خورند و به بازار عرضه نمی‌‌‌شوند که این شرکت‌ها باید توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در تشریح دومین ابهام و شبهه موجود در این حوزه توضیح داد: با وجود اینکه تولید برخی خودروها از ۴ سال پیش متوقف شده اما اصطلاحا صفر این خودروها در بازار عرضه می‌شود، حال این سوال ایجاد خواهد شد که چگونه این خودروها به برخی افراد داده می‌شود؟ آیا این موضوع که خودروهای مذکور هنوز در پارکینگ خودروسازان موجود است و این شرکت‌ها آنها را با قیمت‌های آزاد به فروش می‌‌‌رسانند، صحت دارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازان به تعهدات خود عمل نکردند، افزود: در واقع زمانی که افراد در طرح‌‌‌های خودروسازی‌‌‌ها ثبت‌نام می‌کنند اما این شرکت‌ها در موعد مقرر، محصولات را به مشتریان تحویل نمی‌‌‌دهند، تخلف کرده‌‌‌اند که متاسفانه این موضوع به روندی عادی خودروسازان تبدیل شده است.  سلیمی با بیان اینکه به دلیل عمل نکردن خودروسازان به تعهدات و سایر دلایل، بازار خودرو آشفته است، از کیفیت خودروهای تولیدی انتقاد کرد و ادامه داد: کاش سازمان بازرسی به موضوع کیفیت خودروها نیز ورود می‌کرد، باید مشخص شود علت پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی چیست؟

وی با اشاره به ضرورت ورود سازمان بازرسی به موضوع اموال غیرمولد خودروسازان، تصریح کرد: چرا خودروسازان با وجود اینکه اموال غیرمولد بسیاری دارند، از بانک‌ها تسهیلات دریافت می‌کنند؟ عضو هیات‌رئیسه مجلس افزود: قیمت خودرو به شدت گران شده است اما کیفیت خودروها در سطح پایینی است بنابراین در شرایط فعلی مردم نمی‌توانند خودروی داخلی را با خارجی مقایسه کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها