کد خبر : 71571

قیمت خودروی نامتعارف در قانون جدید بیمه چقدر است؟

قیمت خودروی نامتعارف در قانون جدید بیمه چقدر است؟

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه با آگاهی شهروندان از قانون، منافع آنها حفظ می‌شود، گفت: در قانون جدید بیمه، خودروهای بالای 320 میلیون تومان نامتعارف محسوب می‌شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا، ; سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: در قانون جدید بیمه واژه‌ای تحت عنوان خودروهای نامتعارف بکار برده شده است، دانستن اینکه چه خودرویی غیرمتعارف است و در تصادفات چه فرآیندی برای آن متصور است برای پیشگیری از ضرر و زیان مالکان بسیار مهم است.

 وی افزود:به استناد تبصره های 3 ، 4 و 5 ماده 8 قانون بیمه مصوب سال 1395 همه خسارت وارده به خودروها بر عهده راننده مقصر نبوده و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود.

سرهنگ کهزادی ادامه داد:این مبلغ بر اساس نرخ دیه و به صورت سالانه محاسبه و در سال جاری اگر قیمت خودرویی بیش از 320 میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف محسوب می‌شود.

وی گفت: هرچه فاصله قیمت خودرو از قیمت تعیین شده برای خودروی نامتعارف بیشتر باشد، میزان زیان آنان در تصادفاتی که غیر مقصر هستند به مراتب بیشتر خواهد بود و در صورت ورود خسارت به خودوری نامتعارف، بیمه گذار خودروی مقصر، فقط تا سقف پوشش مالی خود، خسارت را پرداخت خواهد کرد.

رییس پلیس راه استان تصریح کرد:مالکان این قبیل خودروها آگاهی داشته باشند در صورت وقوع تصادف، می‌توانند مازاد خسارت وارده به خودرو خود را از محل بیمه بدنه جبران کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها