کد خبر : 71510

تعزیرات حکومتی چه زمانی امکان قانونی برای برخورد با گرانی خودرو دارد؟

تعزیرات حکومتی چه زمانی امکان قانونی برای برخورد با گرانی خودرو دارد؟

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: صلاحیت ذاتی تعزیرات برخورد با گرانفروشی است و تا زمانی که مبنای قیمت خودرو تعیین و تثبیت نشود، تعزیرات نمی‌تواند برای گرانی خودرو اعمال قانون کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، محمدعلی اسفنانی عصر دوشنبه در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: زمانی که مبنای قیمت خودرو تعیین و تثبیت شود، تعزیرات می‌تواند با عرضه خودروی مازادِ قیمت تعیین شده برخورد کند.

وی ادامه داد: شاهد افزایش قیمت خودرو در بخش قیمت گذاری و گرانی خودرو در بازار هستیم و لازمه برخورد تعزیرات با گرانفروشی تعیین و تثبیت قیمت خودرو است.

اسفنانی تصریح کرد: لازم است مجلس شورای اسلامی برای قیمت‌گذاری خودرو، ساز وکار تعریف و تصویب کند. 

 

وی یادآور شد: شنیده شده شورای رقابت از مجموعه‌هایی که در قیمت گذاری خودرو نقش داشتند کنار گذاشته شده است و قیمت گذاری صرفا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و امید است تصمیم‌گیری‌ها منجر به حمایت از مردم مصرف‌کننده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: تعیین مبنای قیمتی لازمه برخورد تعزیرات با گرانفروشی در بخش خودرو است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در ۲ سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار پرونده در زمینه تخلف شرکت‌های خودرویی اعم از خودروساز و واردکننده خودرو رسیدگی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: حکم برای ۲۰ هزار پرونده تخلف خودرویی صادر و برای شمار قابل توجهی حکم اجرا شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها