کد خبر : 71255

دلالان خودرو نقره داغ می شوند

دلالان خودرو نقره داغ می شوند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: بر اساس این طرح اگر کسی خودرویی خریده باشد و بعد از مدت کوتاهی بخواهد آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند زیرا مصرف کننده واقعی قطعا برای استفاده خودرو می خرد اما دلال برای خرید و فروش این کار را خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از برنا، حسینی کیا از طرح کمیسیون صنایع مجلس برای جلوگیری از دلالی در خودرو گفت و بیان کرد: بر اساس این طرح اگر کسی خودرویی خریده باشد و بعد از مدت کوتاهی بخواهد آن را بفروشد باید مالیات سنگینی پرداخت کند تا دلالی از خودرو برچیده شود.برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص صنعت خوردو با سید جواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

حسینی کیا با اشاره به افزایش 18 درصدی صنعت خودرو در دو هفته قبل گفت: بعد از این اتفاق، کمیسیون صنایع جلسه ای را با حضور وزیر صمت تشکیل داد. موضوع گرانی خودرو در دستور کار قرار داشت و حرف های کارشناسی در آن رد و بدل شد. حاصل آن جلسه این شد که کمیته 9 نفره ای از کمیسیون و تعدادی از سوی وزارت خانه تشکیل شود تا وضعیت را بررسی و گزارشی به کمیسیون ارائه دهند و پس از آن اقدامات بعدی انجام شود.

وی افزود: این کمیته برای این منظور تشکیل شده است که اگر افزایش قیمت بی رویه بوده است، قیمت اصلاح شود و آن میزانی که خودرو افزایش یافته است دوباره به قیمت سابق بازگردد.

نایب رئیس کمیسیون مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به دستور رئیس جمهور برای گران نشدن خودرو در چند هفته قبل تصریح کرد: یکی از گلایه های کمیسیون هم همین بود که وقتی رئیس جمهور در این مقطع کنونی افزایش قیمت را صلاح ندانسته است، نباید افزایش قیمت صورت می گرفت. اگر افزایش قیمت ضرورت داشت، باید شفاف سازی و سپس اطلاع رسانی می کردند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها