کد خبر : 71220

بورس آماده فروش خودرو

بورس آماده فروش خودرو

بیش از یک سال است که بحث فروش خودرو از طریق بورس کالا مطرح شده و نمایندگان مجلس نیز این موضوع را پیگیری کرده اند. به ویژه اکنون که میزان تقاضا با عرضه خودرو همخوانی نداشته و فروش خودرو به وسیله قرعه کشی نیز به هدف اصلی خود یعنی رساندن خودرو به دست تقاضای واقعی موفق نبوده است، به نظر می رسد فروش خودرو در بورس کالا می تواند به حذف دلالان کمک کند.

به گزارش خودروتک، با این حال عرضه خودرو در بورس نیازمند پیش نیازهایی است که مهمترین آن حذف قیمت گذاری دستوری خودرو است. چرا که هر گونه قیمت کالا در بورس باید به اصلاح «کشف» شود و نه از سوی نهادی کالای قیمت گذاری شده در بورس عرضه شود.

در این زمینه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز از آمادگی بورس کالا برای عرضه خودرو خبر داد. وی از وزیر صمت درخواست کرد همکاری‌های لازم برای عرضه خودرو در بورس کالا صورت بگیرد.

عشقی درمورد عرضه خودرو در بورس کالا، خطاب به وزیر صمت گفت: امیدواریم عرضه خودرو در بورس، مخصوصا خودروهایی که شامل قیمت گذاری دستوری نمی‌شوند صورت بگیرد. امیدواریم لیست خودروهایی که شامل قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند نیز کاهش یابد تا قیمت رقابتی شود. سیاست‌گذاری این امر بر عهده وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار است و بورس آماده پذیرش خودرو است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها