کد خبر : 71152

مجلس تغییری روی طرح واردات اعمال نمی کند

مجلس تغییری روی طرح واردات اعمال نمی کند

دبیر کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در مورد ماده ۴ طرح که مبحث واردات خودرو است، نظر کمیسیون صنایع همان نظر قبلی بوده و قرار نیست اصلاحی در آن صورت بگیرد. باید دوباره در صحن در مورد آن رای‌گیری شده و به شورای نگهبان ارجاع داده شود. احتمالا پس از آن طرح به مجمع تشخیص مصلحت رفته و آنجا رای‌گیری شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایلنا، روح الله ایزدخواه درمورد آخرین وضعیت طرح واردات خودرو اظهار کرد: بعد از اصلاحاتی که مجلس به ابهامات شورای نگهبان داشت، شورای نگهبان خود ایرادی به طرح وارد نکرده و موافقت کرد، اما ایراداتی از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد شده بود که شورای نگهبان آن را به مجلس منتقل کرد، هنوز این طرح در مجلس است و باید در صحن به تصویب برسد.

دبیر کمیته خودروی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در مورد ماده 4 طرح که مبحث واردات خودرو است، نظر کمیسیون صنایع همان نظر قبلی بوده و قرار نیست اصلاحی در آن صورت بگیرد. باید دوباره در صحن در مورد آن رای‌گیری شده و به شورای نگهبان ارجاع داده شود. احتمالا پس از آن طرح به مجمع تشخیص مصلحت رفته  و آنجا رای‌گیری شود. مخالفت با طرح در هیئت نظارت بر سیاست‌های کلی مجمع تشخیص بود اما در صحن مجمع تشخیص مصلحت فعلا در این مورد رای‌گیری نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون پیشنهاد استیضاح وزیر صمت که از طرف برخی نمایندگان دنبال می‌شود گفت: ماجرای استیضاح وزیر صمت فعلا جدی نبوده و نظر قاطبه نمایندگان استیضاح وزیر صمت نیست. ممکن است یک نفر چنین پیشنهادی را مطرح کند اما تاکنون این موضوع جدی نیست. علت این پیشنهاد هم مربوط به حوزه خودرو می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها