کد خبر : 70948

فروش خودرو با اقساط 5 ساله فقط برای این گروه

فروش خودرو با اقساط 5 ساله فقط برای این گروه

حسب بودجه ۱۴۰۱، جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ کشور دریافت کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا،  سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری کشور (یکشنبه/۲۱ آذرماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، نخستین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه، دخل و خرج دولت در سال آینده با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

مطابق بند (ی) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ ساله اقدام کند.

شایان ذکر است، بند هفت لایحه بودجه سال جاری (١۴٠٠) نیز بدین موضوع اشاره داشته است و در تیرماه سال جاری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع‌ (ایدرو) و دو خودروساز بزرگ‌ با بنیاد شهید وامور ایثارگران به جهت همکاری و هماهنگی‌  واگذاری ٣٠ هزار دستگاه خودرو به جانبازان،  خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم توسط ایران‌خودرو و سایپا (ایران‌خورو حداقل ۱۸ هزار دستگاه و سایپا حداقل ۱۲ هزار دستگاه) تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسهیل تردد این قشر از مردم جامعه امضا کردند.  

بر این اساس مقرر شد، بنیاد شهید و ایدرو مشترکا، حسب بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تلاش‌های لازم برای ایجاد شرایط مورد نیاز جهت تحقق تسهیلات بانکی و واگذاری خودرو اقساطی را انجام دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها