کد خبر : 70785

قیمت خودرو به طور رسمی 18 درصد افزایش یافت / قیمت جدید و قدیم ایران خودرو و سایپا / آذر 1400

قیمت خودرو به طور رسمی 18 درصد افزایش یافت / قیمت جدید و قدیم ایران خودرو و سایپا / آذر 1400

قیمت مصوب خودرو یا همان قیمت کارخانه خودرو با افزایش 18 درصدی همراه شد. پس از یک افزایش و سپس دستور توقف افزایش از سوی رئیس جمهوری سرانجام امروز روند اصلاح قیمت خودرو انجام شده و قیمت جدید خودرو ابلاغ شد. بلافاصله پس از آن هم خودروسازان فروش خود با قیمت جدید را اعلام کردند.

به گزارش خودروتک، این افزایش قیمت خودرو پس از تصویب در جلسه ستاد تنظیم بازار به خودروسازان ابلاغ شد. این افزایش قیمت با هدف کاهش و پوشش زیان خودروسازان انجام شده که معتقد بودند خودرو با کمتر از قیمت تمام شده و با زیان تولید شده و به فروش می رسد.

از سوی دیگر روند تثبیت قیمت خودرو موجب کاهش عرضه خودرو صفر کیلومتر به بازار در ماه های اخیر و همچنین قرار نگرفتن برخی مدل ها در فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو شده بود.

حال باید دید با اصلاح قیمت خودرو این روندها نیز اصلاح شده و در کنار افزایش عرضه خودرو به بازار ، از شمار خودروهای دپو شده در پاریکینگ خودروسازان نیز کاسته می شود یا خیر.

در زیر قیمت قدیم و جدید محصولات ایران خودرو و سایپا را مشاهده می کنید. قیمت های زیر قیمت خام یا قیمت پایه خودروها هستند و حدود 14 درصد به قیمت های زیر برای فروش به مصرف کننده افزوده می شود.

قیمت پایه محصولات ایران خودرو آذر 1400

قیمت پایه محصولات سایپا آذر 1400

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها