کد خبر : 69829

تاکسی ها اجازه ورود به خط ویژه را دارند؟

تاکسی ها اجازه ورود به خط ویژه را دارند؟

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در مورد امکان تردد تاکسی ها در خطوط ویژه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استفاده تاکسی و خودروهای پرمسافر از خطوط ویژه بی آر تی در یک مقطعی مطرح شد؛ اما نیازمند کار تخصصی است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در مورد استفاده تاکسی و خودروهای پرمسافر از خطوط بی آر تی برای کنترل ترافیک گفت: خطوط اتوبوس های تندور، ایزوله هستند و دسترسی به محل تقاضای تاکسی و خودروها ندارند.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها می‌توانند در هر محلی مسافر خود را سوار یا پیاده کنند در حالی که خطوط اتوبوس تندور با موانعی جداسازی شده و جز در ایستگاه های تعیین شده امکان توقف وجودندارد، افزود: پس عملا شرایط ورود و تردد تاکسی ها و خودروهای پر مسافر از داخل خطوط بی. آر.تی فراهم نیست و این ورود می تواند موجب کاهش ایمنی و افزایش تصادفات شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ازدحام جمعیت در  برخی خطوط اتوبوس تندرو گفت: در خطوط بی آر تی به خصوص خط انقلاب یا تجریش به قدری تعداد ناوگان برای سرویس دهی بالا است که وجود هرگونه وسیله نقلیه در خط ویژه می تواند موجب اختلال  و کاهش ایمنی شود.

وی با بیان اینکه استفاده تاکسی و خودروهای پرمسافر از خطوط ویژه بی آر تی در یک مقطعی مطرح شد اما نیازمند کار تخصصی است، گفت: اگر معاونت حمل ونقل به این جمع بندی برسد و لایحه ای را تقدیم شورای شهر کند حتما آن را بررسی کرده و نظر تخصصی خود را اعلام می کنیم؛ اما مسئله ای هنوز در این خصوص مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، پیش از این طرحی درباره ایجاد خطوط اکسپرس برای تاکسی‌ها و خودروهای مسافربر و یا ترددشان از خطوط ویژه و مشترک با اتوبوس مطرح شده بود که با تغییر مدیریت مسکوت ماند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها