کد خبر : 69743

چراغ سبز سهام خودرویی به بورس

چراغ سبز سهام خودرویی به بورس

امروز شاخص کل بورس با بیش از سه هزار واحد مثبت (۰٫۲ درصد رشد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با بیش از سه هزار واحد مثبت (۰٫۲ درصد رشد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز امروز با بیش از ۰٫۲ درصد رشد در کانال ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته با کاهش همراه بود. نوری،خودرو و رمپنا به ترتیب با هزار و ۱۰۰ و ۶۰۰ واحد مثبت بیشترین تاثیر را در شاخص کل داشتند.

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به ۶۳ هزار میلیارد تومان رسید که از این مبلغ تنها ۵٫۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق های قابل معامله سهامی بوده که تنها ۹ درصد از کل ارزش معاملات امروز بود. امروز بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در فرابورس معامله شد.

همچنین بیشترین ارزش معامله برای نمادهای خودرو، دارا یکم و پالایش ثبت شد. بیشترین حجم معامله هم برای خودرو، خساپا و خبهمن ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی امروز خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی بودند.

در حالی که بازار سهام روز گذشته در اکثر نمادها قرمز بود و با افت ۰٫۶ درصدی به کار خود پایان داده بود امروز به کمک خودرویی‌ها دوباره مثبت شد و سبز به کار خود پایان داد.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۱۱۷واحد رشد و ۰٫۵ درصد رشد در محدوده ۲۰ هزار و ۳۴۹ واحد قرار گرفت. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز بپارس، غصینو و آریا بودند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر عامل اصلی رشد بورس، روند مثبت خودرویی‌هاست. امروز گروه خودرو خیلی خوب حجم خورد. البته احتمالا این رشد کار بازیگران بازار است تا گلایه و شکایت سهامداران کم شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم فردا نیز بازار با رشد گروه خودرو همچنان مثبت بماند. در این وضعیت سهامدارانی سود می‌کنند که سهم خود را نگه دارند. کسی که در مثبت بفروشد و در منفی بخرد از سود اصلی بازار جا خواهند ماند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها