کد خبر : 69613

گول پیامک های جعلی «سهمیه بنزین جبرانی» را نخورید

گول پیامک های جعلی «سهمیه بنزین جبرانی» را نخورید

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: مردم مراقب پیامک‌های جعلی «سهمیه سوخت جبرانی» باشند و اطلاع‌رسانی لازم و جامع درباره تخصیص سهمیه سوخت جبرانی به ‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، بهمن علیپور درباره برخی پیامک ها برای سهمیه سوخت جبرانی، اظهار کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای درباره سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد با ارسال لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام سهمیه سوخت جبرانی هشدار داده است.

وی گفت: بنا بر اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با اعلام وزیر نفت مبنی بر تخصیص سهمیه ویژه سوخت جبرانی به مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها، افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام سهمیه سوخت جبرانی هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

رئیس روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به اینکه بر اخبار دریافتی، در این روش، کلاهبرداران لینکی را به‌صورت پیامک برای شهروندان ارسال می‌کنند، توضیح داد: کلاهبرداران از کاربر درخواست می‌کنند برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند که متاسفانه بعد از آن افراد به سایت‌های فیشینگ هدایت و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر هوشیاری مردم نسبت به تکنیک‌های پیامکی کلاهبرداران، گفت: اطلاع‌رسانی لازم و جامع درباره تخصیص سهمیه سوخت جبرانی به ‌صورت رسمی اعلام خواهد شد و مردم از ورود به سایت‌ها و لینک‌های مشکوک و غیرمعتبر که از طریق پیامک ارسال می‌شود، خودداری کنند.

علیپور تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر تمام جایگاه‌های سوخت استان اصفهان فعال، امکان استفاده از کارت هوشمند سوخت و سهمیه بنزین 1500 تومانی وجود دارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها