کد خبر : 6956

سرانجام سیتروئن C3 تحویل ثبت نام کنندگان داده شد + قیمت

سرانجام سیتروئن C3 تحویل ثبت نام کنندگان  داده شد + قیمت

صبح دیروز تعدادی از پیش‌خرید کنندگان سیتروئن C3 که دارای حواله تحویل شهریورماه بودند خودروی خود را تحویل گرفتند.

به گزارش خودروتک، این خودرو در اردیبهشت‌ماه سال جاری به صورت پیش فروش با آورده 60 میلیون تومان به مشتریان با موعد تحویل شهریور، مهر و آبان واگذار شده بود که قیمت نهایی این محصول جدید در تاریخ 24 آذرماه مشخص شد. این قیمت تعجب بسیاری از مشتریان را برانگیخته بود و باعث اعتراض شدید آنها شد.

هرچند که مشتریان به این قیمت‌ها اعتراض داشتند ولی سایپا آن را منطقی دانسته و از متقاضیان درخواست کرده است که نسبت به تسویه حساب حواله‌های خود اعلام کنند.

سایپا میگوید: بسیاری از مشتریان، قیمت این خودرو را با خودروی 2008 ایران خودرو مقایسه می‌کنند و میگویند چرا سایپاسیتروئن باید بیشتر از 2008 قیمتگذاری کند. جدا از اینکه از لحاظ مشخصات محصول، سیتروئن C3 بسیار خاص‌تر و متفاوت از خودروی 2008 است و قیمت گذاری آن در بازار ارتباطی با آن ندارد، اما در همین راستا، لازم به ذکر است که پیش فروش خودروی 2008، بیش از ده ماه قبل از پیش فروش سیتروئن سی 3 بوده است (96/04/03) و اصلا در آن بازه زمانی، موضوع نرخ ارز نیمایی مطرح نبوده است و اینکه قیمت این خودرو در زمان ارسال دعوتنامه اول، نهایی گردیده بود و تغییرات قیمتی این خودرو، مطابق با قانون افزایش قیمت خودرو می‌باشد و نه بر اساس قانون کشف قیمت برای خودرو‌های جدید.

هرچه که هست این خودرو به دست تعدادی از مشتریان رسیده و قیمت اعلامی فروشندگان بین 350 تا 360 میلیون تومان است. برخی از کارشناسان، قیمت فعلی این خودرو را بسیار حبابی دانسته و ناشی از نوبرانه بودن آن در بازار میدانند. کارشناسان قیمت منطقی این خودرو در شرایط فعلی تحریم را حدود 260 تا 280 میدانند و قیمت بیشتر این محصول در بازار، ارزش خرید نخواهد داشت.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها