کد خبر : 69470

همه چیز درباره تغییر ساعت طرح ترافیک تهران از امروز

همه چیز درباره تغییر ساعت طرح ترافیک تهران از امروز

ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت از امروز/۱۰ آبان/ از ۸:۳۰ به ۷:۳۰ برای ورود و ۱۶ به ۱۷ برای خروج تغییر کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران چند روز پیش در این باره و پس از پایان جلسه شورای عالی ترافیک تهران گفته بود: با توجه به اینکه در روزهای اول نیمه دوم سال معمولا با افزایش ترافیک مواجه هستیم و امسال نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا نمودارها حدود 18 درصد افزایش طول صف‌ها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان می‌دادند، توجه به این موضوع اهمیت داشت.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد که یکی از این عوامل موثر بر این شرایط سنگین ترافیک بی اثر شدن محدودیت های تردد اعمال شده در طرح ترافیک بود زیرا اجرای طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح به ساعت 8:30 صبح و از 18 به 16 تغییر کرده بود.

به گفته شفیعی، جمع بندی بر این شد که این ساعات تغییر کند و در گام بعدی از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از 7:30 به ساعت 6:30 صبح و از 17 به 18 تغییر خواهد کرد.

همچنین پیگیری خبرنگار ایرنا به این نتیجه رسید که با وجود تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک البته یک بار خروج از طرح، مطابق روال قبل، بعد از ساعت 14:30 رایگان است.

به طور معمول 2 طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و 17 شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها