کد خبر : 69454

وزیر صمت اعلام کرد:

موج افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده

موج افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه‌های آینده گفت: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم،‌ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اصل نود مجلس طی سخنانی اظهار داشت: 90 درصد بازار در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آنها دارد و به همین دلیل منتظر آمار تولید آخر سال آنها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آنها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم.

وی افزود: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید. هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌‌ایم.

فاطمی امین با بیان اینکه صنعت خودرو در حال حاضر دچار مشکلات بسیار حادی بوده و اگر رها شود عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت، گفت: در جلسه امروز با کمیسیون اصل نود، 9 پروژه تعریف کردیم که در حال اجرا است. 

وی افزود: یکی از این پروژه های در خصوص اصلاح ساختار تعاملی قطعه سازان و خودروسازان است چراکه در این حوزه ضعف های زیادی داریم. در محلی به خودروساز ظلم شده و در جای دیگر به قطعه ساز و بیش از اینکه به افراد مرتبط باشد، به نوع روابط و ساز و کار میان آنها ربط دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دیگر اصلاح ساختار مالی ایران خودرو و سایپا است، عنوان کرد: ایران خودرو شرکت ساختمانی داشته که هیچ ارتباطی با صنعت خودرو سازی ندارد، همچنین این خودروسازان دارایی هایی دارند که الزامی برای حفظ و نگهداری آنها وجود ندارد، از این رو شرکت‌های مذکور را باید به لحاظ ساختار مالی اصلاح کنیم بسیار موثر است.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها