کد خبر : 69285

نظر آخر دیوان عدالت اداری درباره برگ سبز و سند خودرو

نظر آخر دیوان عدالت اداری درباره برگ سبز و سند خودرو

رئیس دیوان عدالت اداری گفت که دیوان درصدد این نبوده است که بگوید برگ سبز می‌تواند جایگزین اسناد دیگر بشود و این‌که میشود یا نه بحثی دیگر است. دادستان کل کشور استفساریه‌ای از مجلس انجام دادند و منتظریم مجلس تعیین تکلیف کند.

به گزارش خودروتک به نقل از حکمتعلی مظفری در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ثبت دادخواست‌های تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در ارتباط با این سامانه گفت: امروز به توفیق الهی بهره‌برداری فاز دوم دفاتر خدمات الکترونیکی در حوزه صلاحیت دیوان رونمایی شد. در فاز اول امکان طرح دادخواست‌ها و شکایات مردم علیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در شعب بدوی در سراسر کشور فراهم شده بود.

مظفری در ارتباط با برگ سبز خودرو نیز گفت: رای هیئت عمومی دیوان درصدد این نبود که بگوید نیازی به مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی وجود دارد یا نه. سازمان ثبت اسناد یک بخشنامه‌ای را در جهت پیشگیری از برخی موضوعات صادر کرده بود که از آن بخشنامه شکایت شد و در هیئت عمومی مطرح شد و هیئت عمومی بعضی از بندهای آن بخشنامه را ابطال کرد.

وی افزود: یکی از بندها مربوط به این موضوع بود که سازمان ثبت مطرح کرده بود که اگر کسی برگ سبز مربوط به راهنمایی و رانندگی به نامش باشد و ماشینش را فروخته باشد و چند دست چرخیده باشد اگر بخواهد دوباره وکالتی بدهد لازمش این است که برگردد و سند رسمی به نام نفر اول در دفاتر سند رسمی تنظیم شود و نفرات بعدی به همین منوال تا برسد به کسی که الان می‌خواهد به آن وکالت بدهد. ما گفتیم این کار ضرورتی ندارد زیرا سند سبز در قانون سند رسمی است. از این رای برداشت‌های متعددی شد که در نهایت به بخشنامه دادستان کل کشور منتهی شد ولی دیوان درصدد این نبوده است که بگوید برگ سبز می‌تواند جایگزین اسناد دیگر بشود و این‌که میشود یا نه بحثی دیگر است و دادستان کل کشور استفساریه‌ای از مجلس انجام دادند و منتظریم مجلس تعیین تکلیف کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها