کد خبر : 69218

تنهای محصول سودده خودروسازان

تنهای محصول سودده خودروسازان

سه خودروساز بزرگ کشور تا پایان فصل تابستان نزدیک به 2 هزار و 100 میلیارد تومان زیان تولید را در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 6 ماهه خود ثبت کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در این بین ایران‌خودرو بیشترین زیان تولید را در کارنامه خود درج کرده است. این خودروساز در بازه 6 ماهه در مجموع نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان زیان تولید را به خود دیده است. این زیان تولید که ایران‌خودرو متحمل شده حدود 72 درصد زیانی است که کل خودروسازی کشور از ناحیه تولید در بازه زمانی یاد شده در صورت‌های مالی خود ثبت کرده است.

آن‌طور که مدیران ایران‌خودرو ادعا می‌کنند این خودروساز تنها در تولید رانا توانسته سود را به حساب خود واریز کند. این اتفاق در شرایطی افتاده که پیش‌تر در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای سه ماهه در کنار رانا، آبی‌های جاده مخصوص در تولید دنا و تارا سود کسب کرده بودند.

حال اما دنا و تارا از صف محصولات سودده جدا شده و خود را در صف خودروهای زیان‌ده جای داده‌اند. ایران‌خودرویی‌ها از ناحیه فروش بیش از 132 هزار و 200 دستگاه خودرو از اعضای گروه پژو حدود دو هزار و 427 میلیارد تومان زیان کرده‌اند. متوسط قیمت فروش اعضای این گروه در صورت‌های مالی ایران‌خودرو در 6 ماه اول سال حول‌وحوش 124 میلیون تومان درج شده است. فروش گروه سمند نیز برای ایران‌خودرویی‌ها همراه با ضرر بوده است.

آبی‌های جاده‌ مخصوص تا پایان تابستان سال جاری در مجموع حدود 24 هزار و 300 دستگاه از اعضای خانواده سمند را به فروش رسانده‌اند و از محل فروش این تعداد دستگاه خودرو بیش از 205 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند. متوسط قیمت خودروهای فروخته‌شده از خانواده سمند حول‌وحوش 130 میلیون تومان بوده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها