کد خبر : 69154

شیوه قیمت گذاری خودرو تغییر می کند؟

شیوه قیمت گذاری خودرو تغییر می کند؟

در حال حاضر با توجه به مصوبه شورای رقابت قیمت خودرو هر 6 ماه یک‌بار متناسب با نرخ تورم بخشی اعلامی توسط بانک مرکزی تغییر خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، خودروسازان هم در این ارتباط آمار هزینه‌های تولید را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند اما با توجه به رفتن رئیس شورای رقابت هنوز خبری از رئیس جدید شورا نیست تا روند بررسی تغییرات قیمتی انواع خودروها مورد ارزیابی قرار گیرد.

البته شیوا رئیس سابق شورای رقابت در آخرین نشست خبری خود اعلام کرده بود "شاید اصلاً رئیس جدید بخواهد این مدل قیمت‌گذاری را تغییر دهد و برنامه دیگری را در دستور کار خود قرار دهد، البته قیمت‌گذاری با روش فعلی باید براساس تورم بخشی که از بانک مرکزی اعلام می‌شود صورت گیرد. در زمان حاضر هم هنوز بانک مرکزی تورم را به شورای رقابت اعلام نکرده است و ممکن است تا پایان مهرماه طول بکشد".

با توجه به صحبت‌های شیوا به‌نظر می‌رسد قیمت‌گذاری خودرو با آمدن رئیس جدید شورای رقابت با تغییراتی روبه‌رو شود و در آینده بازار شاهد قیمت‌های جدید انواع محصولات باشد. هرچند خودروسازان هم این روزها مدام بر طبل افزایش هزینه‌های تولید می‌کوبند و مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستند اما باید دید در آینده وزیر صنعتی که وعده افزایش تولید خودرو را اعلام کرده است می‌تواند روند آزادسازی قیمت خودرو را فراهم کند یا رئیس جدید شورای رقابت با دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خود، بازار را با افزایش قیمت‌ها در انواع محصولات مواجه خواهد ساخت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها