کد خبر : 69092

فعلاً شرایط واردات خودرو نداریم

فعلاً شرایط واردات خودرو نداریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفتی با موضوع واردات خودرو اعلام نکرد، اما گفت باید شرایط آن فراهم شود که در حال حاضر فراهم نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، محسن صالحی‌نیا امروز در حاشیه برگزاری پنجمین میز داخلی سازی صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای نگهبان ایراداتی به ویژه در موضوع منشا ارز برای واردات خودرو اعلام کرده که باید برطرف شود، تصریح کرد: وزارت صنعت تابع تصمیمات جامع و نهایی خواهد بود که پس از جمع‌بندی به عنوان قانون اعلام خواهد شد.  

صالحی نیا در ادامه درباره برنامه صادراتی ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و صادرات یک میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه با همراهی خودروسازان، قطعه سازان و مجموعه سازان و وزارت صنعت در حال تدوین است که پس از تدوین نهایی جزئیات آن به استحضار عموم خواهد رسید.  

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت خودروهای ناقص نیز تصریح کرد: در موضوع خودروهای ناقص مقرر شده تا آخر آبان ماه بخش عمده‌ای از این خودروها از کف پارکینگ خودروسازان خارج شود. همچنین مقرر شده در آینده نزدیک خودروها حداکثر ۱۰ تا ۱۵ روز در کف پارکینگ خودروسازان باقی بمانند.  

وی همچنین تاکید کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه طرح عرضه خودرو در بورس نیز تابع تصمیمات مجلس و شورای نگهبان است.  

صالحی‌نیا در ادامه ابراز امیدواری کرد که با افزایش تیراژ، روش‌هایی که برای کاهش هزینه‌ها در زنجیره تامین به کار گرفته می‌شود و انجام سرمایه‌گذاری، قیمت خودرو کاهش یابد و گفت: کاهش قیمت وابسته به شرایط کلان اقتصادی و نرخ تورم است و نسبی خواهد بود.  

رئیس هیات عامل ایدرو در پایان با بیان اینکه دستیابی به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده امکانپذیر است، تصریح کرد: این مهم با توانمندی که در خودروسازان و زنجیره تامین شاهدیم همچنین ظرفیت ۲۰۰ هزار دستگاهی که در خودروسازان خصوصی دیده شده، امکان ‌پذیر خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها