کد خبر : 68924

3 میلیون نفر به دنبال بخت آزمایی با پژو پارس ارزان قیمت

3 میلیون نفر به دنبال بخت آزمایی با پژو پارس ارزان قیمت

مرحله بیست و چهارم فروش فوق العاده ایران خودرو در حالی قرعه کشی شد که یکبار دیگر هجوم تقاضا برای خودرو پژو پارس را که این روزها بسیار ارزانتر از قیمت بازار فروخته می شود شاهد بودیم. مساله ای که پیش بینی آن با توجه به فروش های قبلی چندان دشوار نبود.

به گزارش خودروتک، تقاضای میلیونی برای یک خودرو نشان می دهد که اصلاح قیمت خودرو از مبدا باید در دستورکار متولیان امر قرار گیرد. چرا که ادامه این روش هم خودروساز را با کمبود نقدینگی مواجه می کند و هم خودرو را از دسترس تقاضای واقعی دور.

در این مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو در مجموع برای چهار خودرو پژو پارس، دنا پلاس توربو اتومات، پژو 207 پانوراما و رانا پلاس، تعداد 4 میلیون و 728 هزار و 924 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، 3 میلیون و 73 هزار و 20 نفر متقاضی پژو پارس بودند. در مقابل تنها 3 هزار دستگاه پژو پارس در این مرحله عرضه شد. یعنی به ازای هر دستگاه پژو پارس 1024 نفر متقاضی وجود داشت.

قیمت مصوب پژو پارس در حال حاضر نصف قیمت بازار است (تخمینی) و همین مساله نشان می دهد که این هجوم نه از سر نیاز به خودرو بلکه به امید بخت آزمایی در قرعه کشی و دستیابی به سود صد در صدی خفته در این خودرو است.

اتفاقی که در صورت ادامه فریز قیمت مصوب خودرو یا حفظ اختلاف قیمت در زمان قیمت گذاری بعدی، می تواند دیگر خودرو را نیز درگیر این هجوم میلیونی کند. اگر قیمت خودرو در بازار رشد کند و در کارخانه ثابت بماند به زودی دیگر خودروها نیز هدف کسب درآمد و سفته بازی واقع خواهند شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها