کد خبر : 68783

خانم ها در تصادفات رانندگی چقدر مقصر هستند؟

خانم ها در تصادفات رانندگی چقدر مقصر هستند؟

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند، گفت: بیشترین کسانی که در کشور در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال و جامعه فعال کشور هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر می گوید تصادفات از جدی ترین معضلات کشور است و 16 تا 17 هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور زیبنده نیست.

هادیانفر افزود: طبق آمارهای به دست آمده، بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و کمتر دچار سوانح ترافیکی می شوند.

وی ادامه داد: از سال 84 در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

هادیانفر به نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ اشاره کرد و گفت: نقش این افراد در همه زمینه‌ها انکارناپذیر است آمارها نشان می دهد که در تصادفات،  65 درصد آقایان و فقط 35 درصد خانم‌ها مقصر هستند و خانم ها بیشتر احتیاط کرده و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها