کد خبر : 68538

مجلس پشت لغو قیمت گذاری دستوری ایستاد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید رقابت‌پذیر در صنعت خودرو و رفع انحصار، همواره یکی از دغدغه‌ها برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان خودرو بوده است، گفت: صنعت خودروسازی در دنیا به سمت رقابت پیش می‌رود، در این میان واردات خودرو می‌تواند به ایجاد فضای رقابتی کمک کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سنا ، رمضانعلی سنگدوینی افزود: مجلس شورای اسلامی در بحث مربوط به ساماندهی صنعت خودرو بر این موضوع تاکید دارد که این صنعت باید به سمت رقابتی شدن پیش رفته و بخش خصوصی در کنار بخش دولتی حضوری فعال داشته تا کیفیت خودروها افزایش یابد.

وی در ادامه به موضوع عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد بورس بهترین مکان برای عرضه خودرو باشد زیرا ضمن ایجاد رقابت در این صنعت، دست دلالان را کوتاه می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مهم در صنعت خودرو ، قیمت گذاری است که نباید دستوری باشد. دولت نباید قیمت تعیین کند بلکه باید ضوابط و چارچوب قیمت را تعیین و بر اجرای قوانین نظارت کند.

وی عنوان کرد: با عرضه خودرو در بورس از افزایش قیمت‌ها و حضور دلالان در این صنعت جلوگیری می‌شود زیرا صنعت خودرو کشور به دلیل قیمت‌گذاری‌ دستوری، با مشکلاتی مواجه و بازار از کنترل خارج شده است، به همین دلیل تنها راه نجات این صنعت و بازار عرضه آن در بورس کالا است به شرط آنکه زیرساخت‌های بازار سرمایه برای این کار آماده باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها