کد خبر : 68473

استثنای ویژه برای واردات 9 برند کامیون

استثنای ویژه برای واردات 9 برند کامیون

در راستای ترخیص فوری کامیون های رسوبی در گمرک مقرر شده که در چهارچوب تعیین شده ۹ برند کامیون برای ترخیص نیاز به مجوز محیط زیست نداشته و این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شماره گذاری اخذ شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، از ششم مهر ماه و با ورود دادستانی و مصوبات صورت گرفته مقرر شد طی مدت یک ماه پیش رو حدود 6000 کامیون دپو شده در گمرک تعیین تکلیف و ترخیص شوند.

این کامیون ها از حدود دوسال پیش و طبق مصوبات دولت وارد گمرک و بنادر شده ولی با توجه به موانع پیش رو امکان ترخیص نداشت تا اینکه در هفته های گذشته با بازدید دادستانی و مسئولان مربوطه مشکلات موجود حل و فصل شده است.

اما یکی از مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص به مجوز محیط زیست بر می گشت که در این رابطه نیز تصمیماتی اخذ و به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

بر این اساس فهرست نام های تجاری کامیون ها با سابقه ترخیص از گمرک بر اساس تایید و گزارشات فنی شرکت های بازرسی به استناد نامه مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، به گمرکات اجرایی اعلام شد که عبارتند از : VOLVO FH 50، VOLVO FH 540،  Renault T460, Renault T480, Renault T520, DAF XF 460 FT,DAF XF 480 FT,DAF XF 510 FT,DAF XF 530 FT 

بنابراین در زمان تشریفات گمرکی ترخیص کامیون‌های دپو شده، گمرکات اجرایی مکلفند از این 9 برند مجوز ترخیص محیط زیست را دریافت نکنند ولی پس از ترخیص، مراتب را به مراجع ذیربط از جمله سازمان محیط زیست، راهور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منعکس کنند.

طبق تاکید معاون فنی گمرک ایران، این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شماره‌گذاری اخذ خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها