کد خبر : 68326

خودروهای وارداتی پیشنهادی برای حضور در بازار ایران

خودروهای وارداتی پیشنهادی برای حضور در بازار ایران

حالا که مجلس و شورای رقابت به دنبال تنظیم بازار خودرو از مسیر واردات هستند، این پرسش پیش می‌آید که چه محصولاتی قابلیت ورود به کشور را دارند؟

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، برای پاسخ به این پرسش، چند خودروی منتخب که در بازار آمریکا، ترکیه و امارات مورد استفاده قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار داده‌ایم. متوسط قیمت در این سه بازار بین 20 تا 25هزار دلار است. در بازار آمریکا، شورولت مالیبو مدل 2020 قیمتی بیش از 22 هزار دلار دارد. قیمت خام این خودرو در ایران با توجه به ارز 27 هزار و 600 میلیون تومانی، بالای 600 میلیون تومان از آب در می‌آید و با احتساب تعرفه 86 درصدی، به حول‌وحوش 680 میلیون تومان می‌رسد. بنابراین چنین خودرویی بیشتر برای رقابت با محصولات بخش خصوصی مناسب است.

خودروی دیگر در بازار آمریکا، نیسان آلتیما است که 24 هزار و 350 دلار می‌ارزد. قیمت خام این خودرو در ایران بالغ بر 670 میلیون تومان خواهد بود، اما با احتساب تعرفه 86 درصدی، خودروی موردنظر قیمتی تقریبا 760 میلیون تومان خواهد داشت. اما در بازار ترکیه رنو سیلو با قیمت 13 هزار و 300 دلار عرضه می‌شود. با قیمت فعلی ارز، خودروی موردنظر در بازار ایران و به صورت خام، حدودا 370 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. با احتساب تعرفه 86 درصدی اما قیمت سیلو به حدودا 420 میلیون تومان می‌رسد.

بنابراین خودروی موردنظر گزینه مناسبی برای رقابت در بازار خودروهای لوکس و نسبتا لوکس داخلی به شمار می‌رود. در بازار ترکیه اما خودروی نیسان قشقایی نیز که میهمان ایران هم شده، به چشم می‌آید. این خودرو 19 هزار و 400 دلار قیمت دارد، بنابراین قیمت خام آن در ایران 535 میلیون تومان از آب در می‌آید. با احتساب تعرفه 86 درصدی اما این قیمت به بالای 600 میلیون تومان می‌رسد. بنابراین نیسان قشقایی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ایجاد رقابت در بازار خودروهای مونتاژی کشور باشد. در نهایت اما بازار خودروی امارات نیز هیوندایی النترا و دوج را به عنوان خودروهای طبقه متوسط به خود می‌بیند که اولی 19 هزار و 650 دلار و دومی 30 هزار و 245 دلار قیمت دارد.

قیمت خام النترا در بازار ایران حدودا 545 میلیون تومان از آب در می‌آید، اما با تعرفه 86 درصدی، قیمت آن به بیش از 600 میلیون تومان می‌رسد. دوج نیز بدون احتساب تعرفه، قیمتی حدودا 840 میلیون تومانی در بازار ایران خواهد داشت، اما اعمال تعرفه 86 درصدی، قیمت این خودرو را به 950 میلیون تومان می‌رساند. با این قیمت‌ها، امثال النترا و دوج خودروهایی مناسب برای رقابت با محصولات بخش خصوصی هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها