کد خبر : 68238

هشدار جدی درباره پیش خرید کردن خودروهای وارداتی

هشدار جدی درباره پیش خرید کردن خودروهای وارداتی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود، مردم هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس برای پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت نکنند.

به گزارش خودروتک به نقل از صدا و سیما، مهدی دادفر با اشاره به طرح اخیر مجلس برای واردات خودرو اظهار داشت: طرح مجلس، طرحی بسیار پیشرو و در راستای توزیع عادلانه فرصت برای همه ایرانیان در بهره مندی از خودروی بهینه و متناسب با درآمدشان است، اما توصیه می‌کنم تا زمانی که طرح مجلس تبدیل به قانون و ابلاغ نشود هیچ گونه وجهی و به هیچ شکلی، به هیچ کس از بابت پیش خرید خودروهای وارداتی پرداخت نکنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: با به جریان افتادن طرح مجلس، افراد سودجو به پیش فروش خودروهای مدل سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اقدام کردند، توجیه‌شان هم این است که پیش ثبت سفارش و یا ثبت سفارش دارند و از مردم ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت خودروها بر اساس قیمت سایت در مبدا مطالبه می‌کنند تا اگر این قانون اجرا شد آن‌ها را در فهرست نخستین کسانی قرار خواهند داد که از این قانون استفاده می‌کنند.

دادفر گفت: اینکه افرادی هم اکنون مقابل وزارت صمت و دیگر نهادها، تجمع اعتراضی بابت کلاهبرداری دارند بابت پیش فروش و فروش خودروهای مختلف تحت همین عناوین بوده است که اگر توجه نشود این اتفاق دوباره تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصناف دارای مجوز رسمی و اعضای انجمن به علت سابقه و پیشینه مثبتی که دارند هیچ وقت اقدام به این فعالیت نخواهند کرد، افزود: افرادی که اقدام به این کار می‌کند کلاهبردار هستند و کار آن‌ها سوء استفاده از فرصت‌هایی است که به وجود می‌آید و مردم هم با ناآگاهی در دام آن‌ها می‌افتند بنابراین عموم مردم متوجه باشند در دام موارد پیش خرید خودروهای روز از بابت موضوع قانون در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی نیفتند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها