کد خبر : 67627

تولید 3 میلیون خودرو چگونه ممکن است؟

تولید 3 میلیون خودرو چگونه ممکن است؟

یک فعال صنعت خودرو گفت: رسیدن به ظرفیت تولید سه میلیون دستگاه خودرو در گرو حل مشکلات بین ‏المللی و تولید رقابتی قطعه ‏‎سازان است.

 به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، حسن کریمی سنجری، فعال صنعت خودرو در گفت و گویی با موضوع رسیدن به تولید سه میلیون دستگاه خودرو شدنی است؟ با اعلام این مطلب افزود: ممکن است تولید 3 میلیون دستگاه کمی دور از دسترس باشد ولی این هدف می تواند بخش زیادی از ظرفیتهای کشور را به خود مشغول کند.

وی تاکید کرد: واقعا اگر بتوانیم روزی 3میلیون دستگاه در سال تولید کنیم، باید حداقل نیمی از آن صادر شود و در این صورت ما صنعتی با ارزش افزوده بالا و شرایط رقابتی خواهیم داشت.

با اشاره به اینکه وزیر جدید صمت گفته است اگر می خواهیم خودروسازی‌مان رقابتی باشد باید مقیاس تولید را افزایش دهیم، افزود: اولین مزیت تولید بالا این است که قیمت تمام شده خودرو کاهش می یابد. از سوی دیگر زمانی که یک و نیم میلیون دستگاه خودرو صادر شود، 15 تا 20 میلیارد دلار ارزآوری به همراه دارد.

وی تاکید کرد: در قالب این برنامه نه تنها سهم اشتغال خودرو دو برابر می‎شود بلکه 60 صنعت مانند فولاد و قطعه سازی که به دنبال خودروسازی توسعه می یابد، می توانند به رشد بالا برسند.به گفته وی برای تولید سه  میلیون دستگاه خودرو به 1.8 میلیون تن فولاد نیاز است که سهم ارزبری آن 7 میلیارد دلار در سال میشود.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: سرمایه عظیمی در بخش ارزی نیاز است  تا ظرفیت 3 میلیون دستگاه ایجاد شود اما در نهایت ایجاد این ظرفیت درآمد ارزی بالایی هم نیاز است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها